Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vikt på plog?  (läst 8843 gånger)

Nordic Vargtand

• Hälsingland
SV: vikt på plog?
« Svar #20 skrivet: 27 jul-16 kl 14:33 »
Ja, generellt skall det ju vara så att (den interna) kulventilen (en sluten säkerhetsventil) är avstämd mot den maxvikt +X marginal innan man blåser cylinderpackningar, ventiler och annat i hydrauliken. Normalt sett spelar det ingen roll om man ligger över max, Så det brukar gå att pressa litetgrand, men man skall aldrig överskida max om den är satt ur funktion.

Edit, inget illa ment med detta, sagt enkom som ren upplysning att det inte är några problem här.

« Senast ändrad: 27 jul-16 kl 18:12 av mizzarrogh »
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #21 skrivet: 27 jul-16 kl 17:27 »
Tänk på tonen, grabbar! Det är och balanserar på gränsen här.
/skräptanten, moderator
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Jakobn

• Skåne
« Svar #22 skrivet: 27 jul-16 kl 18:17 »
Beroende på modell är det lite mindre eller mycket mindre än 500 kg grålle klarar.
http://konedata.net/traktorit/massey-ferguson/ferguson-te-20/ "Nostovoima kg    Lift capacity kg"

Intressant, jag har en TEA (bensin)och de lyfter tydligen 350 kg. Grannen som växte upp med en diesel påstod att den lyfte ca 500kg, då var han rätt på det men inte jag. Tack

Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser