Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ullig kyckling  (läst 1722 gånger)

HelenaSörmland

• Djurgalen!
    • Södermanland
Ullig kyckling
« skrivet: 19 jul-16 kl 17:18 »
En av våra kindakycklingar ser inte ut som de andra små. Den är fyra veckor gammal men är fortfarande "dunig". Ska den bli ullig? Det finns ju i rasen men vi har ingen ullig så det skulle vara roligt!
Hus på landet, passionerad odlare! En fantastisk man, två dobermann, två ölandsgäss samt nitton kindahöns.

Fridhemmet

• Fridhemmet och Krågedal det är jag!
    • Östergötland
SV: Ullig kyckling
« Svar #1 skrivet: 27 jul-16 kl 06:52 »
 ;D javisst är det en "ullis". Jag har också Kinda, och är förälskad i mina Ullisar... o:)
är en positiv med stort djurintresse. Har hund, katter Gotlandskaniner, Kindahöns, Göingegetter och en Tinkerhäst... Jobbar som hund/kattfrisör. Hemservice, köksbiträde  ;)

Gilbert

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 27 jul-16 kl 07:56 »
Kinda kan se ut på många sätt med kruskam, guld, silver, ullis. Vi har en snart vuxen silverullis höna.

Ska lägga in en bild på den under dagen.

Gilbert

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 27 jul-16 kl 09:15 »
Kinda guld.

Gilbert

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 27 jul-16 kl 09:25 »
Kinda silver ullig.

Gilbert

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 27 jul-16 kl 09:26 »
Några Kindahöns.

HelenaSörmland

• Djurgalen!
    • Södermanland
« Svar #6 skrivet: 27 jul-16 kl 10:43 »
Nej, vilka fina hönor du har! Jag blir så glad att jag äntligen har fått en ullig! Av 31 höns och kycklingar är bara en enda ullig. Dessutom har hon roskam också!  :-* Vad roligt att ni båda har kindahöns! Jag är uppslukad av mina och de är mycket bortskämda!  ;D
Hus på landet, passionerad odlare! En fantastisk man, två dobermann, två ölandsgäss samt nitton kindahöns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

657 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser