Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ozongenerator  (läst 1383 gånger)

ensamhet

• Lappland
Ozongenerator
« skrivet: 07 jul-16 kl 12:52 »
Någon som testat en sån?
Har hört att det funkar bra om man har en gammal bil som luktar illa.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Ozongenerator
« Svar #1 skrivet: 07 jul-16 kl 13:57 »
Jag har en känsla av att det kan fungera om den dåliga lukten sitter mycket ytligt, t ex om det luktar brandrök i bilen efter ett enstaka brandtillbud eller om en surströmmingsburk har exploderat. Men är lukten ingrodd sedan många år och sitter på djupet i textilier, stoppning mm, så kommer den tillbaka snart.

De gånger jag har luktsanerat bilar och lyckats med det, så har det varit frågan om att plocka ut all inredning och tvätta/diska saker. Skrubba golvmattor med tvättmedel och rotborste, skölja med stora mängder vatten. Ta av stolsklädslar och köra i tvättmaskin, låta stoppningen ligga på vädring. Diska instrumentbräda och andra hårdplastdelar. Plocka isär värmepaketet och diska i alla luftvägar, spjäll, fläkthjul, värmeväxlare mm. Osv osv.

Kapsyl

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 07 jul-16 kl 22:20 »
Rätt många variabler som spelar in med dålig lukt och dess sanering. Dock är det bättre att hyra en bra ozongenerator eller jonisator ett par dygn än att köpa en billig på ebay eller blocket. Det brukar finnas hos maskinuthyrare och priset brukar vara överkomligt.

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
« Svar #3 skrivet: 08 jul-16 kl 20:20 »
Tag i beaktande att Ozon får ytor att korrodera mycket snabbt.
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Pettson2

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 08 jul-16 kl 23:44 »
Att sätta in en bunke med Ättiksprit över natten brukar hjälpa en del...temporärt.
Annars får jag tyvärr hålla med torbjorn.
"Jag vill mycket som jag helst skulle vilja att jag inte ville". Hjalmar Söderberg.
Men ibland vill jag ändå...

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #5 skrivet: 08 jul-16 kl 23:52 »
Tag i beaktande att Ozon får ytor att korrodera mycket snabbt.
Och att gummi far illa av det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

801 gäster, 3 användare (2 dolda)
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser