Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönor eller tuppar? Nyfiken på om någon kan se det?  (läst 1408 gånger)

CloudChaser

• Halland
Hönor eller tuppar? Nyfiken på om någon kan se det?
« skrivet: 19 jun-16 kl 10:55 »
Som nyblivna hönsägare är vi nyfikna på vilket kön våra kycklingar är. Våra dvärgbrahma är nu 8 veckor och vissa av dem är vi i stort sett säkra på är tuppar, och vissa blir vi förvånade ifall de inte är hönor, men några vet vi inte.

Tänker att ni som är vana hönsägare här kan kanske se, eller åtminstone göra bättre gissningar än vi, så jag lägger upp några bilder så får ni jättegärna skriva vad ni tror att de är.  :)

CloudChaser

• Halland
SV: Hönor eller tuppar? Nyfiken på om någon kan se det?
« Svar #1 skrivet: 19 jun-16 kl 10:56 »
Framför allt dessa är jag nyfiken på, för de är lite av favoriterna här hemma, och man hade ju hoppats att de var hönor då... Men annars får man kanske se om det funkar att ha några tuppar fler än man egentligen tänkt sig.  :-\

Weasel

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 19 jun-16 kl 12:34 »
På din allra första bild tycker jag att den lilla ljusa i mitten, och de tre guldblåbandade på sidorna och en i mitten är hönor. Alla övriga tuppar, även de på de två nedre bilderna.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

CloudChaser

• Halland
« Svar #3 skrivet: 20 jun-16 kl 05:37 »
Tack för svaret. Det va lite den känslan jag har med.... Fast man hoppas väl in i det sista att favoriterna är hönor. 😏

Weasel

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 20 jun-16 kl 12:18 »
Ja det är svårt, ibland är man osäker länge!

helt off topic: Nyfiken på ditt användarnamn, är du vejpare?  ;)
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

CloudChaser

• Halland
« Svar #5 skrivet: 20 jun-16 kl 20:05 »
Vad är vejpare?? Sån är jag nog inte, för då hade jag väl förmodligen vetat vad ordet betyder... 😊

Weasel

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 21 jun-16 kl 08:36 »
Vad är vejpare?? Sån är jag nog inte, för då hade jag väl förmodligen vetat vad ordet betyder... 😊

Haha, okej ;D CloudChasers brukar såna kalla sig som bygger de allra kraftigaste e-cigaretterna, alltså för att få enorma ångmoln. Så nu vet du det ;) Undrade för att jag själv driver en sån butik.

Dela detta:

* Inloggade just nu

669 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser