Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling blir utfryst ur flocken  (läst 880 gånger)

Nugget

• Närke
Kyckling blir utfryst ur flocken
« skrivet: 14 jun-16 kl 16:19 »
Hej!

Jag behöver experttips av er duktiga hönsmänniskor! Jag har 10 stycken naturruvade hedemorakycklingar på 15 dagar hemma som går tillsammans med sin mamma och två höns till samt en tupp. Jag såg igår att hönsmamman jagade en av mina kycklingar och pickade efter den och idag har den kycklingen hållit sig borta från flocken och är liksom på andra sidan av hönsgården. De andra hönsen och tuppen är snälla mot den men mammam går på den så fort den kommer nära. Vad beror det på och vad kan jag göra? Kycklingen är, vad jag kan se, helt frisk och verkar må bra i övrigt.

sonja på slätten

• Halland
SV: Kyckling blir utfryst ur flocken
« Svar #1 skrivet: 15 jun-16 kl 08:08 »
Man vet inte alltid vad som pågår i en hönshjärna. Av någon anledning har mamman fått för sig att det inte är hennes barn.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

660 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser