Dela detta:
Dags att fylla plocksidan i nästa nummer av Åter!
Har du något bra självhushållartips eller ett gott recept att bjuda på? Är det någon aktivitet, träff eller möte på gång? Är det någon bok, hemsida eller pryl du vill tipsa om?
Maila in ditt tips till petter@alternativ.nu
Alla publicerade tipsare belönas med ett gratis nummer i prenumerationspotten.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Södermanland Stockholm (45 min åt söder) Mini-kollektiv vill starta!  (läst 2293 gånger)

Nora82

• Bor på släktgården med katter.
    • Södermanland
Södermanland Stockholm (45 min åt söder) Mini-kollektiv vill starta!
« skrivet: 28 maj-16 kl 12:07 »
Hej!

Jag, en kompis och min far delar en villa med många rum, tomma på människor men fulla av prylar. Trädgården är så stor vi vill ha den. 15 äppelträd, vinbär, fläder, hallon, rabarbar, jordgubbar osv
bra kommunikationer en timme till Stockholm både med bil och kommunalt, 2-3 bussar i timmen för det mesta.

Självhushållning, lokalt producerat och ekologiskt är ledord här hemma. en sak i taget och tålamod är andra, laga riktig mat från grunden för att slippa alla tillsatser de har i halvfabrikat.  Vi äter kött och har tillgång till vilt samt snart kaniner för kött och päls. Vi vill att du tar en aktiv roll i kommande projekt på gården, kanske hushållsgris? bin? höns? permakultur? Jag vill mer än jag kan  (sjukpensionär vid 30) och min far fick en stroke för ett par år sedan.Vi får "bara" ha trädgårdsodling och "lantliga" husdjur just nu, de 120 hektaren får vänta lite. Gården är sliten och du får bo i ett litet möblerat rum men låg hyra 500-2000 beroende på vilket rum. Du kommer inte att leva i lyx men det gör inte vi heller. gemensam mathållning och middag minst 3-5 ggr / vecka är önskvärt. Det är ett plus om du gillar matlagning,äter blandkost, är kreativ, gillar eller håller på med nåt hantverk eller musik. Jag har 5 katter och min far 5 katter så det är väl det enda husdjuret som det blir svårt för dig att ha.

Mvh Liv
I sommar blir det kaniner!

sbeskow

SV: Stockholm (45 min åt söder) Mini-kollektiv vill starta!
« Svar #1 skrivet: 23 jun-16 kl 15:14 »
I vilket stad ligger det här? :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

josephinejp

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 07 sep-16 kl 14:39 »
Hej! Söker ni fortfarande människor till ert mini-kollektiv?

Om ni gör det skulle jag gärna komma och hälsa på er!

Tvilling

• Vill bo vid vatten och grönska. Gräva i jorden.
    • -
« Svar #3 skrivet: 25 jan-17 kl 09:53 »
Det skulle vara roligt att höra hur det har gått för er.
Var ligger förresten denna gård?
Jag letar boende / mindre kollektiv med mina två barn i Södertäljetrakten.
"Blickar upp mot himlavalvet, silar den svarta myllan mellan tårna"

Riskan

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 01 sep-17 kl 13:25 »
Hej! Jag har skickat PM, ifall det fortfarande finns plats.

Nora82

• Bor på släktgården med katter.
    • Södermanland
Stockholm (45 min åt söder) Mini-kollektiv vill starta!
« Svar #5 skrivet: 13 nov-17 kl 17:35 »
Liten uppdatering för året:

Kaninerna är införskaffade och jag säljer 3 ungar nu i veckan! Jag har en katt mindre (pga ålder) annars är läget ungefär som förut, det är mer aktiviteter på sommaren när vi har volontärer och lite lugnare såhär nu på vintern.
Just nu är det främst ett rum på ca 20 kvm som vi vill ha 2500kr/månaden för samt att du hjälper till med lite gårdssysslor.  På sikt kommer vi göra iordning fler rum men vi har haft en vattenskada och väntar på att taket skall renoveras.
Hör av dig om du är intresserad!
Jag får inte notifieringar som jag ska från forumet så om jag missar att kolla kan du skicka iväg ett mejl som jag kollar minst en gång i veckan oftast mer. lena.nora82@gmail.com.
/Liv
I sommar blir det kaniner!

skogsmix

• Jämtland
« Svar #6 skrivet: 15 apr-18 kl 21:51 »
Du har Mail!

Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser