Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tomatsorter?  (läst 2558 gånger)

Alphaville

• Gäst
Tomatsorter?
« skrivet: 20 apr-07 kl 19:49 »
Hejsan!

Det är finnas ganska många tomatsorter! Jag köper busktomater som jag odlar i hinkar på min uteplats (lätta att flytta in om det skulle bli kalla nätter i maj/juni. Krävs kanske mer bevattning men eftersom jag bor i lägenhet, så...). Har ni några tips vilken sort jag ska köpa? De jag köpte förra året var ganska "stadiga", dvs inte långa och 'rangliga'. Minns ej förra årets sort men de gav 32 tomater på 2 buskar. Tacksam för svar...

Alphaville

skånetösen

• Skåne
Re:Tomatsorter?
« Svar #1 skrivet: 22 apr-07 kl 21:00 »
Tiny Tim är en höjdare. Cocktailtomater på en stabbig halvmeterhög planta. kanonbra. Har dem varje år.
Det jag inte hinner idag kanske jag hinner imorgon.

Vitis

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 22 apr-07 kl 22:32 »
Hej Alphaville !

Kolla på min hemsida (länk i min signaturtext) under Plantor/Busktomater ... där finns beskrivningar på en del olika.

Skriv här eller maila om du vill ha mer info. Alla sorter går att skicka om du skulle hitta nåt speciellt intressant.

Alphaville

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 24 apr-07 kl 18:27 »
Hej

...och tack för tipsen, Vitis och Skånetösen. Det låter som Tiny Tim på beskrivningen. Får åka till handelsträdgården nästa vecka och höra mig för... Alltid roligt med egen skörd!!  ;D

Alphaville
« Senast ändrad: 24 apr-07 kl 18:28 av Alphaville »

Alphaville

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 03 maj-07 kl 19:04 »
Hejsan igen...

Fick inte tag på Tiny Tim så jag köpte Totem istället. Kollade på din sida, Vitis. Den verkar också intressant. Tidiga och ganska stora plantor redan nu. Planterar väl om dem om några veckor...

Alphaville

« Senast ändrad: 03 maj-07 kl 19:05 av Alphaville »

Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser