Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvning  (läst 902 gånger)

Maja7

• Västergötland
Ruvning
« skrivet: 23 apr-16 kl 17:17 »
Hej! Ny här och hoppas på hjälp av folk som kan mer än jag :)  Jag har en höna som i snart tre veckor värpt ett dagligt ägg i en korg med halm som står i en hundbur i hönshuset. Hon visar inga tecken på att vilja lägga sej ordentligt, ligger som längst ett par timmar(har hänt en gång vad jag har sett). Nu har en annan höna också börjat värpa där och då blir hon helt förtvivlad och gnäller och försöker att få plats själv. Jag har märkt äggen från början och plockar bort dagligen så att det bara finns 12 st där och undrar ju nu, hur gamla kan de äggen bli innan de inte kommer att utvecklas till kycklingar? Hur länge måste hönan ligga still för att fosterutvecklingen ska starta?
Hoppas på svar :)

Maja7

• Västergötland
SV: Ruvning
« Svar #1 skrivet: 23 apr-16 kl 17:19 »
 ::) jag kanske skulle ha börjat med att läsa igenom några trådar hör innan jag ställer frågan.... Hittade väl i stort sett svar lite längre ner....

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
SV: Ruvning
« Svar #2 skrivet: 24 apr-16 kl 06:49 »
 :) Hoppas det går bra!
Föder upp Dvärgkochin och Silkes höns, säljer både höns/kycklingar och avels ägg. Bara att kontakta mig om du söker Dvärgkochin eller Silkes höns.
Mail: vilmas_hons@kollberggarden.se Tel: 0728335535

Dela detta:

* Inloggade just nu

610 gäster, 2 användare
eriksjos, Skägget

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser