Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  esab miggy 125 för 500:-  (läst 4327 gånger)

DennisCA

• Finland
esab miggy 125 för 500:-
« skrivet: 18 apr-16 kl 09:09 »
Inte för att jag tycker jag behöver en MIG men 50 euro och ESAB är ju en svårslagen kombo... Vill inte mucka med gas så skulle förmodligen köra flusstråd isåfall.

http://www.findit.fi/sve/search/981801.htm

Eller om nån här i området råkar se och behöver en mig, så här är ett tips...

Ett svart får

• Bohuslän
SV: esab miggy 125 för 500:-
« Svar #1 skrivet: 18 apr-16 kl 18:35 »
Man får kolla så slangpaketet är bra bara, om tråden kärvar är det inget kul att svetsa. Brukar vara problem på gamla migar

DennisCA

• Finland
« Svar #2 skrivet: 18 apr-16 kl 19:32 »
Ja jag gick ut och drog några övningssträngar med pinnsvetsen istället, mera manligt med pinnsvets ;) Tror gassvetsen kan göra i stort set samma som en mig/tig ändå så förmodligen bättre att satsa på den i längden.

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 18 apr-16 kl 19:38 »
Pinnsvetsen är bra. Ingen gas, det blir mycket billigare. Men den är svår att svetsa tunnplåt med, jag svetsade mitt avgassystem med pinne men där någonstans ligger nog gränsen.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #4 skrivet: 18 apr-16 kl 22:01 »
Det finns en liten Esab MIG-svets som är ökänd för att ha hemskt dåliga svetsegenskaper, vet ej om det är just Miggy 125 eller om den heter något annat. Den togs fram för att kunna konkurrera i pris med italienska hobbysvetsar men vara lika robust som man förväntar sig av Esab när det gäller slangpaket, trådmatning mm, och då var de såklart tvungna att spara någon annanstans. Uppenbarligen var man lite väl snål på järn och koppar i transformatorn.

Dela detta:

* Inloggade just nu

617 gäster, 2 användare
Berberis, krokodil

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser