Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland "Bonde" söker fru  (läst 1359 gånger)

Cavall76

• Uppland
Uppland "Bonde" söker fru
« skrivet: 10 apr-16 kl 09:44 »
Välkommen hem älskling! Jag är i köket... Det är här vi lagar mat tillsammans och berättar om dagen. Vi skrattar och dricker ett glas vin medan vi kryddar och steker.

I vardagsrummet sitter vi ihopkurade tätt tillsammans och tittar på en film eller bara umgås och pratar. Om det regnar  eller är ruggigt väder ute kan det hända att vi lägger ut en filt på golvet, tänder brasan och har en mysig picknick tillsammans.

När veckan är slut kan det vara skönt att krypa ner i karet i badrummet och bara få koppla av en stund...vi dämpar belysningen och tänder någgra ljus.

I sovrummet vaknar vi tillsammans och ligger kvar och pratar om kommande äventyr och om planer för dagen. Ska vi kanske bjuda över några vänner på middag eller så tar vi dagen som den kommer. Kanske det blir en långpromenad i naturen...eller så planerat vi en kommande resa...

Oj, vad är det för skratt...är det busfröna...mina barn...eller dina, mina fina bonusbarn...eller har vi skaffat ett gemensamt...

På somrarna är vi ute i vår grönskande trädgård. Vi äter middagar ute på altanen, vi grillar. Vi går och hämtar färska morötter från grönsakslandet eller kanske bara slappar i hängmattan...

...ja hur känns det? Skulle det kunna vara vi där i framtiden?
Calle

sunflower

• Uppland
SV: "Bonde" söker fru
« Svar #1 skrivet: 29 apr-16 kl 20:36 »
jo det låter inte fel
om du kan stå ut med att jag inte kan sitta stilla
trädgårdslandet är aldrig stort nog för nya experiment, nya idéer, mera slit och lyckan över det jag åstadkommit
dagarna är alltid för korta, timmarna räcker liksom inte till
men för en kram lägger jag ner grepen eller spaden eller vad jag än håller på med och njuter

barnaskratt - jo, mina är mitt inne i tonårsfnisset (ändå är jag lite yngre än dig :) )
djur - fåren behöver en plats att vara. dem får bli lite fler också. fast inte för många. tycker inte om att bli storproducent. självhushållning är stora målet. och jag tycker att jag kommit rätt långt på vägen redan. katterna finns också. höns ska det bli. och mera? är inte främmande för annat. älskar utmaningar. något nytt. livet är underbart, man måste våga prova på nåt nytt

bara sitta ute snacka, dricka hembryggd öl eller resultatet av göra-vin-experiment? varför inte
up to you ;)
a ship in a harbour is safe, but that's not what  a ship is built for

turinge

• Jag lär mig genom att gå dit jag måste gå
    • Södermanland
SV: "Bonde" söker fru
« Svar #2 skrivet: 20 jun-16 kl 11:58 »
Vilken trevlig "annons"!  :) Synd att jag har mitt ställe/gård och du ditt. (Att jag är lite äldre ser jag bara som bonus  ;))
Jag har det mesta jag behöver...  utom en trevlig karl ;).

Dela detta:

* Inloggade just nu

60 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser