Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ökad rörelsefrihet=rymning?  (läst 800 gånger)

Våmhuskullan

  • Inlägg: 1518
    • -
ökad rörelsefrihet=rymning?
« skrivet: 19 apr-07 kl 00:30 »
jag undrar lite om man utökar området/rörelsefriheten blir risken större att de börjar att rymma sig ut helt i det fria då? typ smak på det goda i livet...
min ena har jag nu jagat 2 ggr i da..och då börja även den andra att spraka lös alla fästen...så då försökte jag få tag i två...nu efter ett antal timmar e båda inne i säkert förvar.nr 2 är dock lätt då han kmmer fram nästan direkt och vill bi kliad..nr 1 inte lätt!
mina kaniner jag haft har inte brukat rymma. nr 1 är ganska ny här,,

Torptomten

  • Inlägg: 916
  • Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
Re:ökad rörelsefrihet=rymning?
« Svar #1 skrivet: 25 apr-07 kl 03:59 »
Jag hade en liten upphittad kanin som ofta ville ut på vift.
Hon var lätt att få tag på, då mina fem katter och hund bildade drev kedja och "vallade" in henne i buren! :D
Hon kaninen) kom senare till ett nytt hem med en hel stor och spännande hönsgård att hoppa omkring i, ensam. Hon fick mycket mänsklig kontakt och blev på bästa sätt bortkämd. Hon rymmde aldrig mer!
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

461 gäster, 4 användare (1 dolda)
Dalibor, Stengrim, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser