Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggkläckare - Ruvande höna  (läst 937 gånger)

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
Äggkläckare - Ruvande höna
« skrivet: 31 mar-16 kl 13:36 »
Hej! I somras ( sommaren 2015 ) hade jag på min ena kläckare, ( en som man vänder för hand ). Efter 2 veckor, när det bara var 1 vecka kvar så hade en av mina hönor tänkt sig att ruva! Jag chansade då och la äggen under hönan. En vecka senare kom det ett gäng med kycklingar.
Funkade ju utmärkt :)

Nu kommer frågan: Känner hönan hur lång tid det är kvar för äggen innan de kläcks?
Hade jag bara tur denna gång eller funkar det?
Föder upp Dvärgkochin och Silkes höns, säljer både höns/kycklingar och avels ägg. Bara att kontakta mig om du söker Dvärgkochin eller Silkes höns.
Mail: vilmas_hons@kollberggarden.se Tel: 0728335535

Permission

• Uppland
SV: Äggkläckare - Ruvande höna
« Svar #1 skrivet: 31 mar-16 kl 13:48 »
Nej hon vet inte det, hon kan inte räkna heller, du skulle hypotetiskt kunna lägga ägg som kläcks om 3 dagar under en höna som ruvat i lika många dagar.

Däremot så kan hon kommunicera med kycklingarna de sista dagarna då de piper inne i äggen.

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
« Svar #2 skrivet: 31 mar-16 kl 13:53 »
Nej hon vet inte det, hon kan inte räkna heller, du skulle hypotetiskt kunna lägga ägg som kläcks om 3 dagar under en höna som ruvat i lika många dagar.

Däremot så kan hon kommunicera med kycklingarna de sista dagarna då de piper inne i äggen.

Ok
Föder upp Dvärgkochin och Silkes höns, säljer både höns/kycklingar och avels ägg. Bara att kontakta mig om du söker Dvärgkochin eller Silkes höns.
Mail: vilmas_hons@kollberggarden.se Tel: 0728335535

bo_i_dala

« Svar #3 skrivet: 21 apr-16 kl 17:33 »
Hej!

Forskning påstår att höns kan räkna till 3!
 ;D
MVH/ bo

Dela detta:

* Inloggade just nu

627 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser