Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Namn på fäste?  (läst 1822 gånger)

Halte

• Östergötland
Namn på fäste?
« skrivet: 30 mar-16 kl 17:30 »
Jag har ett snabbfäste på ena kikarsiktet till bössan och jag har nu köpt ett begagnat rödpunktssikte som jag skulle vilja kunna växla mellan. Själva infästningen på kikarsiktet och rödpunkten verkar vara densamma men på rödpunkten är det inget snabbfäste. Så nu skulle jag antingen behöva byta ut hela ringen/fästet på rödpunktsiktet eller om det finns någon adapter med snabbfästen på som man kan ha i mellan.. Kika på bilderna. Är det någon som vet vad detta fästessystem har för namn? Måste ju veta det om jag ska ha någon möjlighet att hitta rätt saker.. :)
"Fördomen har alltid sin rot i vardagslivet. Den gror på arbetsplatsen och i grannkvarteret. Den är ett utlopp för egna misslyckanden och besvikelser. Den är framför allt ett uttryck för okunnighet och rädsla."
- Olof Palme

statustrött

SV: Namn på fäste?
« Svar #1 skrivet: 30 mar-16 kl 22:45 »
 Jag tror att de kallas weaverklackar de som sitter skruvade på vapnet. Ta med bössan in hos en vapenhandlare så kan de förmodligen hjälpa dig.

Halte

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 31 mar-16 kl 06:55 »
Jag tror att de kallas weaverklackar de som sitter skruvade på vapnet. Ta med bössan in hos en vapenhandlare så kan de förmodligen hjälpa dig.
Det var det jag had tänkt mig att kunna undvika.. :)
"Fördomen har alltid sin rot i vardagslivet. Den gror på arbetsplatsen och i grannkvarteret. Den är ett utlopp för egna misslyckanden och besvikelser. Den är framför allt ett uttryck för okunnighet och rädsla."
- Olof Palme

Karlsdotter

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 31 mar-16 kl 09:08 »
Klackarna som sitter på bössan är väl mer standard och finns av många märken. Men för att få bästa passform så ska man väl sträva efter ett få märken som passar.

På bilderna så liknar det mest leupold snabbfästen men är osäker då du inte har delat av kikaren? Weaver har ett liknande system de med. Kolla här så har du de olika http://vildsvin.se/kikarsikten/fasten/

Halte

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 31 mar-16 kl 09:31 »
Ok. Weawer SER ju rätt ut..
En sådan här adapter skulle ju i så fall kunna funka.
http://www.racerback.se/leapers-snabbfaste-riser-mounts

- Olof Palme

fredde e

• Det finns inget omöjligt, det tar bara längre tid
    • Hälsingland
« Svar #5 skrivet: 31 mar-16 kl 21:51 »
Varför vill Du inte gå till handlarn? Ska Du ha passande överdelar måste Du ju ändå dit. Annars är det vanliga laxspårunderdelar. De finns med samma mått av ett flertal märken. Mät bredden på dom och fråga handlarn om det finns passande överdelar till Ditt rödpunktsikte.
Man sitter alltid fast i skiten. Det är bara djupet som varierar. Och häng aldrig med huvudet, när den når upp till hakan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 3 användare
Nataks, gorlan, jws jws

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser