Pentti Linkola: hehe om så länge det finns någon typ av vägg imellan så är det lungt, finns väggar i hus som verkar vara gjorda av wellpapp så det låter nog lika mycket där

Själv är bäste dräng: så om man håller sig under 4,5 så klarar man iaf alla stora broar ?

vet inte hur höga tiny house brukar vara, alla skriver ju bara bred och längd
husbehov: har funderat lite på det med, hur byggde du den ?

total kostnad ? hittade en traktorvagn för 45k på 10*3 som tog 28 höbalar

om jag skulle bygga eller leja ut arbetet så skulle jag nog också överdimensionera. inte super kul at köra på ett litet gupp i skogen och sen så går något av och hela huset tippar ner i diket

sugen på ett göra en till vagn ?

jag är lite trög vad menade du med ditt sista inlägg ?

Vattuvarg: jo ett pulpettak har jag också funderat lite på, tittade på leaf house 3 förut, riktigt cool

eller kanske något sånt här
http://tinyhousebasics.com/tiny-house-walk-through-exterior/ såg ett avsnit av tiny house nation där dom sänkte ner deras säng i golvet (på loftet) så barnens rum skulle kanske kunna ha sånna sängar och i takt med att dom vill ha större säng så skär man bara ut ett större hål

m-ch såg coolt ut med

jo vi tänker att det skulle fungera ganska bra egentligen upp till 11-12 beror ju på vad dom får för relation och om det är flicka pojke, flicka flicka eller pojke pojke
jo precis alla ska kunna hitta en bra plats att vara lite för sig själv, jag tar nog också bastun en av dom sakerna som göra att man fortfarnade går till gymmet ;P
kan inte annat än att hålla med, folk lever och dör i ensamhet i grupp (lägenheter) vill hällre leva lite mer tillsammans speciellt med när det gäller familje, det är en av anledningarna till att jag skulle vilja bo i ett litet hus

Någon som vet vad det är som gäller när det kommer till toa i små husen och gråvatten ? måste man ha svindyra reningsverk till sånt?
finns det andra "dumma" regler som man bör hålla koll på eller kolla med komun ?