Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Kollektiv med pendlingsavstånd till Lund  (läst 1419 gånger)

Eva Kellgren

• Landskapsarkitekt & Arborist
    • Skåne
Skåne Kollektiv med pendlingsavstånd till Lund
« skrivet: 26 jan-16 kl 13:31 »
Hej!

Jag är en 36-årig tjej som söker något kollektiv alternativt trevligt folk att starta kollektiv med i närheten av Lund. Jag har en 5-årig son på deltid så det hade varit trevligt med andra barn eller barnkära personer. Personkemin betyder mycket eftersom jag gärna vill umgås och kanske laga mat tillsammans (i alla fall ibland). Jag är intresserad av odling i olika former från traditionell ekologisk grönsaksodling till skogsträdgårdsodling av fleråriga nyttoväxter. Om vi blir några stycken vill jag gärna hjälpas åt med en liten grupp höns och kanske något annat djur typ myskankor mot mördarsniglar och grisar som markberedare och kompostmalare. (Hade katt som liten, men älskar även hundar och andra djur.) Lite inne på självhushållning så småningom men inte kommit så långt på den punkten ännu. Att bo i kollektiv med likasinnade är ett steg i rätt riktning.

Jag studerar just nu till Arborist på Hvilan utbildning i Åkarp för att så småningom skapa mitt drömyrke där jag varvar landskapsarkitektuppdrag med trädvård och andra intressanta uppdrag inom den gröna sektorn. Jag har motorsågskörkort sedan ett år tillbaka och ett trädgårdsföretag som heter Armicos AB (Arbor Amicis = trädets vänner). På fritiden gillar jag att vara i naturen, träning och att dansa Lindy Hop. Jag gillar att basta och bada både på sommar och vintern. Jag håller på att lära mig att sticka och gillar hantverk överlag. Låter det som vi skulle passa ihop? Svara idag så blir jag jätteglad! :-* ;D :D

Varma hälsningar
Eva Kellgren
Med vänlig hälsning
Eva Kellgren
Landskapsarkitekt & Arborist

-Livet-

• -
SV: Kollektiv med pendlingsavstånd till Lund
« Svar #1 skrivet: 27 jan-16 kl 04:06 »
Låter bra du, dessvärre ligger d "fel" i tiden, jag är 1.5 år bort minst är oxå intresserad av odling va skogstregårdsodlingen består av skulle ja villa veta ;D

kim

Felix1996

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 11 feb-16 kl 13:23 »
Hej! Mitt namn är Felix (19 år) och ska studera i Alnarp till höst. Är intresserad av att hitta en bit mark att sätta min framtida jurta på. Att bo i kollektiv på landet med likasinnade människor hade varit ännu bättre. Jag söker ett socialt, hälsosamt, självförsörjande och framförallt extremt miljövänligt liv. Kan bo med alla åldrar inklusive små barn sålänge ni är likasinnade.

Hör av er om ni har samma tankar eller kan hjälpa mig med nåt:) felix@qdesign.se

Runesmith

• Övriga världen
« Svar #3 skrivet: 05 mar-16 kl 22:22 »
See our new advert!  We are looking for people to join us in the Skåne area.  We love children and Linda has worked as a pedagog.  Read our ad and get in touch if interested.
Anthony Hilbert
www.runesmith.co.uk

Dela detta:

* Inloggade just nu

239 gäster, 4 användare
hofboss, Adels, carlos, nifa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser