Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad ska jag göra med min elaka höna??  (läst 1011 gånger)

CillaB

• Skåne
Vad ska jag göra med min elaka höna??
« skrivet: 14 jan-16 kl 22:57 »
Jag har fyra st hönor som är mellan 6-7 månader. En har börjat lägga fina ägg  :) . Men mitt STORA problem är att en höna (min finaste) plockar  fjädrar på en. Så nu har jag en skallepär. När detta hände så tog jag den som plockade till en annan bur. Och idag när jag skulle sätt ditt henne igen för ett nytt försök,så gick hon till attack mot en annan höna. Nu får hon sitta ensam  :'( . Detta är mina första höns så jag vet inte vad jag ska göra. Har googlat på allt tänkbara. Mat, leksaker,ljus, m.m. har hittar något spray som skulle fungera men är det någon som har testat det??? Vill inte ge dom något som skadar de. Har något ett bra förslag?
« Senast ändrad: 15 jan-16 kl 00:51 av CillaB »

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
SV: Vad ska jag göra med min elaka höna??
« Svar #1 skrivet: 15 jan-16 kl 00:00 »
Om du redan har googlat allt så kan iallafall inte jag inte hjälpa dig med mer info, men har du prövat att googla på engelska? Brukar finnas mer info då. Googla "feather pecking chickens".
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

487 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser