Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var köper man blad till bandsåg?  (läst 4977 gånger)

Svart

• tills jag hittar något mörkare
    • Västergötland
Var köper man blad till bandsåg?
« skrivet: 08 jan-16 kl 11:14 »
Nån som har några tips? Var brukar ni köpa?
Det är till en liten Black and decker DN330 bänksåg. Jag har hittat via en sida som köper från tyska amazon men frakten blev dyrare än tre sågblad (sågband?) så jag tvekar...
Idag har jag inte sett en enda fotgängare som saknade reflex. Tänk på det.

Thomas_

• Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Var köper man blad till bandsåg?
« Svar #1 skrivet: 08 jan-16 kl 12:16 »
I ditt fall hade jag köpt på Bauhaus, Hornbach eller liknande. Köper man hos grossist brukar det handla om hela förpackningar, 20-50st åt gången...
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

DennisCA

• Finland
« Svar #2 skrivet: 08 jan-16 kl 14:11 »
Brukar köpa TuffSaws from england då jag behöver specialdimensioner. Kvalitét är det. Men för en liten bänksåg så vet jag inte, vad som nu finns i de lokala affärerna.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #3 skrivet: 08 jan-16 kl 20:11 »
Om det är en liten bandsåg för hobbybruk så finns det säkert band att köpa hos alla firmor som säljer liknande maskiner - olika byggvaruhus, Jula, Swedol, Biltema, Clas Ohlson, Harald Nyborg osv.

Fixatroll

• -
« Svar #4 skrivet: 09 jan-16 kl 13:11 »

Rubensgården

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 09 jan-16 kl 14:39 »
Kolla verktygsboden.se?

Svart

• tills jag hittar något mörkare
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 11 jan-16 kl 13:42 »
Tack för svaren!

Jag hittade inte mitt band nånstans och nu dubbelkollade jag längden - hade tittat efter fel. Typiskt. Clas har ju tillomed... :)
Egentligen vill jag ha ett kvalitetsblad men det är inte så bråttom så länge jag har ett som funkar tills vidare.
Idag har jag inte sett en enda fotgängare som saknade reflex. Tänk på det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

585 gäster, 4 användare
Karlsdotter, Gunghäst 69, Anders Flix, Tvilling

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser