Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp! Ensam kyckling!  (läst 1166 gånger)

Lillhönan

• Halland
Hjälp! Ensam kyckling!
« skrivet: 01 dec-15 kl 21:19 »
Hej!

Hade en höna som tvunget ville ruva för ca tre veckor sedan, så jag gav henne några ägg. Hon låg så fint ända tills det plötsligt blev -14 ute, då satte hon sig på pinnen istället. Äggen var kalla, men jag chansade och la dem i kläckaren. Detta resulterade i två kycklingar, men dessvärre dog den ena igår och den kycklingen som är kvar är väldigt förtvivlad och bara piper hela tiden.
Jag vet att det är sent för kycklingar, men är det någon i närheten av Laholm som kan undvara en kycklingkompis till min lilla, spelar ingen roll vilken ras, så att hen inte behöver vara ensam så hade det varit kanon. Betalar givetvis. Den lille blir 1 vecka på lör.

Fembarnsmamma med man och liten gård.

Lillhönan

• Halland
SV: Hjälp! Ensam kyckling!
« Svar #1 skrivet: 03 dec-15 kl 15:57 »
Den lille dog tyvärr idag :(
Fembarnsmamma med man och liten gård.

Dela detta:

* Inloggade just nu

672 gäster, 1 användare
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser