Årets första skörd ?

Startat av Linnea-maria, 13 Apr-07 kl 13:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Marieberg

Idag åt vi ürets första gräslöksomelett. Men av storleken på gräslökan att döma, kunde vi ha ätit den för flera veckor sedan!

Vitis

Vi har ätit sparris idag !!! Rätt från landet ner i grytan ett par minuter ... med lite smör på ... that's it !!!   :D

Linnea-maria

Citat från: Vitis skrivet 30 Apr-07 kl 23:56
Vi har ätit sparris idag !!! Rätt från landet ner i grytan ett par minuter ... med lite smör på ... that's it !!!   :D
Hrmpf! Jag är lite avis. Min sparris har inte ens tittat upp och jag börjar fundera om den inte tänker göra det heller. Jag har i allafall ätit en väldigt god paj med nässlor och luftlök i salladen. Ängssyran har fina bladrosetter så jag kanske gör en god sås till laxen imorgon (sån där med redning av äggula) slurp. Imorgon har jag bokat in dag på grönsakslandet och då ska jag rensa och kratta till bäddarna ev så.
kan själv

Anders Plogen

Jag har plockat in persiljerötter (rotfrukten alltså) från jordkällaren hela vintern och drivit i krukor i köksfönstret. De ger mer än man tror. Lyxigt att klippa hemodlad färsk perilja över maten mitt i vintern.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

352 Gäster, 0 användare