Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns fysiologi/parning  (läst 1106 gånger)

Matusalem

Höns fysiologi/parning
« skrivet: 08 nov-15 kl 09:18 »
Goddag!
Jag är ny här och har suttit o letat här samt googlat.
I morse när jag var var ut och gav mina hönor frukost så satt jag mig en stund o titta på dom. Samt kollade över en som jag har i karantän. Då börjar en av hönorna att putsa sig själv. Och bak på henne, längst ner på ryggen ( gumpen tror jag det heter) så ser jag en tapp sticka upp säkert 10-15 mm lång 3 mm tjock rakt upp som en liten, ja som en liten penis..... Min tanke var ju -Jaha det är där Ronald (min inte så tuppiga tupp) sätter sig och insiminerar dom.
Är det så? eller är jag ute o cyklar? Eller är det under vid kloaken där han insiminerar dom.

karsan

• Södermanland
SV: Höns fysiologi/parning
« Svar #1 skrivet: 08 nov-15 kl 18:45 »
Det är i kloaken det går in.

Matusalem

« Svar #2 skrivet: 09 nov-15 kl 05:58 »
Den här lilla tappen jag såg då? Nån aning vad jag menar?

GnoBB

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 09 nov-15 kl 07:48 »
Det är en körtel som hönsen använder för att "smörja" sina fjädrar så de blir vattentåliga....Natural Gortex :)
"Good things should be carved in stone...bad things written in snow"

Matusalem

« Svar #4 skrivet: 09 nov-15 kl 18:46 »
Jo men där ser man, en får tacke för sån fina o snabba svar.
Då får ni svara på mitt bya inlägg om ni har nå info om löss. Tack igen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

662 gäster, 1 användare
stromback

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser