Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hängande öra  (läst 1441 gånger)

Hönshjärna

• Finland
Hängande öra
« skrivet: 21 okt-15 kl 12:25 »
Ena örat har börjat hänga ner på min avelshane. Han är 3 år gammal och är en korsning 75% wiener, 25% vit lant. För övrigt visar han inga symptom på sjukdom, är pigg och glad, äter bra, bajsar normalt. Just nu fäller han och ser litet tufsigare ut än normalt men så har han alltid sett ut när han fäller. Han går ännu ute i betesbur och har fri tillgång till hö och får 1msk havre om dagen då de andra får mat och han också vill ha,hullet är gott.Nån som vet vad som felas honom?

tossefarmor

• Gäst
SV: Hängande öra
« Svar #1 skrivet: 03 nov-15 kl 21:36 »
Har du kollat hans öra, så att han inte har skräp i örat (smuts), eller fått någon öronskabb, när han är ute?

Hönshjärna

• Finland
« Svar #2 skrivet: 05 nov-15 kl 13:29 »
Örat var/är rent och fint, nu står det upp igen som normalt :D. Ingen aning om vad det kunde vara men slutet gott.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #3 skrivet: 05 nov-15 kl 13:34 »
Det kan inte vara så att han har pyttelite vädurskaningener?
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Hönshjärna

• Finland
« Svar #4 skrivet: 06 nov-15 kl 05:43 »
Inga vädursgener i honom.

Dela detta:

* Inloggade just nu

752 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser