Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  För hög luftfuktighet i början  (läst 795 gånger)

Chiliboa

• Västergötland
    • CST Jord & Skog
För hög luftfuktighet i början
« skrivet: 12 okt-15 kl 08:47 »
Hej! Jag har en King Suro max 20 med vattenpump och automatisk vändning. Första gången jag använder den nu, men fuktigheten håller sig runt 55%, vad ska jag göra? Startade den för fyra dagar sedan. Ventilationen är öppen max, har kollat så att pumpen inte går. Tempen är konstant 37.5. Kläckaren står i ett svalt kontorsrum här i huset. Innan jag lade i äggen provkörde jag den i flera dagar, då höll sig rf 45%. Jag har öppnat locket några gånger och då sjunker rf tillfälligt.

Chiliboa

• Västergötland
    • CST Jord & Skog
SV: För hög luftfuktighet i början
« Svar #1 skrivet: 21 okt-15 kl 20:23 »
Ingen som har något tips eller varit med om samma sak? Jag gör iaf så att jag lyfter snabbt på locket några ggr om dagen för att få mer luftombyte. Rf är nere på ca 49% nu, efter 13 dagar. Jag har lyst äggen med vanlig ficklampa och ser att det växer / växt något i ca 75 % av äggen. Resten var kanske obefruktade?? 12 ägg av skånsk blommehöna och 12 från mina egna hönor, blandras.

Weasel

• Skåne
SV: För hög luftfuktighet i början
« Svar #2 skrivet: 22 okt-15 kl 16:17 »
Bara låt det vara. Det är ofta högre fuktighet i luften nu på hösten.
Äggen är fuktiga och därför blir det högre med ägg i kläckaren.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Dela detta:

* Inloggade just nu

715 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser