Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Det blir inte mer kaniner på ett tag.  (läst 2314 gånger)

todde

Det blir inte mer kaniner på ett tag.
« skrivet: 19 aug-15 kl 19:33 »
Det blir inte mer kaniner på ett tag. Det har "kaninfeber" i N.Ö.Skåne. Jag vet inte vilken sjukdomen på kaninerna. Det blir inte på ett tag...

todde

SV: Det blir inte mer kaniner på ett tag.
« Svar #1 skrivet: 24 aug-15 kl 18:31 »
Kaninpest säger radion idag...

N Ö Skåne, söder Kristianstad...

todde

« Svar #2 skrivet: 01 sep-15 kl 19:46 »
Hittade en "pestkanin" i vagnhallen. Det är inte skydd av sig. Meter från den. Men blind.

todde

« Svar #3 skrivet: 02 sep-15 kl 19:18 »
Nu har jag sett den första döda kaninen runt husen...

todde

« Svar #4 skrivet: 14 okt-15 kl 19:03 »
Förra veckan. När jag går i källaren och arbeta. Efter några timmar senare, när jag ska ut. Det är en död kanin utanför dörren.

Första gången att jag sett 3st kaniner i hagen. Levande...

todde

« Svar #5 skrivet: 25 nov-15 kl 16:21 »
I sommaren har jag räknat mer 60st kaniner på 40m x 100m på hagen. Alla är samtidigt var jag räknat...
Idag har det är 4st kaniner som är leva och frisk. Kan det är 95% på pesten...?

kurt

« Svar #6 skrivet: 25 nov-15 kl 17:08 »
Det är alltså vilda kaniner? Vanligen sker utbrottet mycket fortare, 90% av kaninerna kan dö på en månad.

Dela detta:

* Inloggade just nu

525 gäster, 1 användare
Tli

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser