Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  brunst?  (läst 1413 gånger)

_matte_

brunst?
« skrivet: 10 apr-07 kl 15:49 »
tänkte ta ungar efter min dv.vädur, men jag är inte så van vid sånt, så jag har lite frågor  :-[ :)...

¤hur ofta är honan brunstig, och hur vet man när hon är det?

¤är det bara att släppa ihop dom eller behöver dom vänja sej vid varandra först?

¤hur länge behöver dom gå ihop?

//Mattias
Jag har inget emot vegetarianer... bara dom inte betar på min mark.. ;)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:brunst?
« Svar #1 skrivet: 10 apr-07 kl 15:57 »
tänkte ta ungar efter min dv.vädur, men jag är inte så van vid sånt, så jag har lite frågor  :-[ :)...

¤hur ofta är honan brunstig, och hur vet man när hon är det?

¤är det bara att släppa ihop dom eller behöver dom vänja sej vid varandra först?

¤hur länge behöver dom gå ihop?

//Mattias

1. Honan brunstar var 21:ste dag. Detta kan du se genom att vulva är svullen och mörkrosa till röd.
2. Det är bara att släppa ihop dem. OBS honan skall in till hanen, inte tvärtom!
3. Ca 2 minuter  :)  Är honan i brunst och villig sker parningen inom få sekunder. Är hanen snäll och honan inte aggressiv kan de gå ihop allt från en dag till en vecka. Fräser honan däremot efter första parninen kan du lika gärna ta ut henne igen, då är hon nöjd.

Lycka till

/Kimma
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Dandelia

• Gäst
Re:brunst?
« Svar #2 skrivet: 26 apr-07 kl 13:17 »
Men på KAF:s sida står att de brunstar varannan dag  ??? Står det fel?

/Dandelia

Dela detta:

* Inloggade just nu

578 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser