Tar katt anka?

Startat av Hökenäs, 05 Jul-15 kl 08:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Hökenäs

Jag bor på landet och har bara en granne.
Denna granne har två människoskygga katter som i princip aldrig brytt sig om att gå in på vår tomt. Men sen vi skaffade ankor för 2 månader sedan så har jag märkt att något djur rört sig i vår trädgård under dagtid. Aldrig sett något själv men märkt på hundarna att det är så.
Hörde lite med grannarna om dem trodde katterna gick in hos oss men det hade dem svårt att tänka sig. Men igår kväll såg jag att en av katterna var utanför ankornas inhägnad. Så intresserade är dem.
Jag vill ha mina ankor lösa under dagtid. Bör jag vara orolig? Det är stora pekingankor jag har.

Nyfikenskåne

Tror inte du behöver vara ett dugg orolig!! Katterna är garanterat bara väldigt nyfikna på vad det här är för spännande djur som flyttat in...
Mina katter har också varit nyfikna, speciellt när jag släpper ut halvstora ällingar för första gången...men så fort ankorna börjar vagga mot katten så tar katten sitt förnuft till fånga och avviker smidigt...
Jag har även några skygga katter i ladan som aldrig heller skulle göra ankorna något, fast jag har även sett dom sitta och spana på både ankor och höns. ;)

Hökenäs

Weasel

Jag har haft ungkatter som tagit halvstora ällingar. Men vuxna ankor skulle jag inte vara orolig för.
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

1 249 Gäster, 0 användare