Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bruksanvisning - Hur du laddar upp en personlig bild  (läst 1215 gånger)

Patrik i Skåneland

  • Inlägg: 116
    • Skåne
Bruksanvisning - Hur du laddar upp en personlig bild
« skrivet: 08 apr-07 kl 15:51 »
Här kommer ett exempel för er som undrar hur man lägger till en bild under ert namn precis som jag gjort här till vänster.

Först och främst så måste du ha en bild på din dator som är sparad i antingen bildformatet gif eller jpg och som inte är större än 150x150 pixlar.

Sen måste bilden upp på Internet och då finns där sidor där man kan lagra sina bilder, ett exempel på en sån hittar du här: www.photobucket.com (Det är för övrigt den sidan som jag använder till mina bilder)

När du har registrerat dej där och loggat in så kommer du till en sida där det finns 3 knappar som det står bläddra på, tryck på en av dom och leta upp din bild där du sparat den på din dator. När du hittat den så markerar du den och trycker på knappen öppna och trycker därefter på knappen upload på photobuckets hemsida.

Nu har bilden sparats i ditt album, och under bilden står där 3 alternativ, och du ska markera texten som står till höger om URL link och när texten är markerad så trycker du på knapparna ctrl och c på ditt tangentbord samtidigt.

Efter det så trycker du på Profil på alternativ.nu, bläddra sen ner till där du kan välja egen bild, där bockar du för Jag har en egen bild och klistrar in (tryck på knapparna ctrl och v på ditt tangentbord samtidigt) texten från photobucket i området till höger om rutan du precis bockade för.

Sen bläddrar du upp lite på sidan till där det står Nuvarande lösenord och där skriver du in ditt lösenord, bläddra sen längst ner på sidan och tryck på knappen Ändra profil.

Voila! Nu har du en bild under ditt namn!

Lycka till!
Gå inte och dö förrän du har levt!

filurfigur

  • Gäst
Re:Bruksanvisning - Hur du laddar upp en personlig bild
« Svar #1 skrivet: 08 apr-07 kl 16:17 »
Så bra!   ;)

Patrik i Skåneland

  • Inlägg: 116
    • Skåne
Re:Bruksanvisning - Hur du laddar upp en personlig bild
« Svar #2 skrivet: 08 apr-07 kl 17:38 »
Så bra!   ;)

Här ser ni ett bevis på att man kan lyckas att få in en bild med hjälp av min bruksanvisning ;)

Ni får tacka Filurfigur för att jag skrev bruksanvisningen eftersom det var hon som bad mej skriva den efter att jag först hjälpt henne.
Gå inte och dö förrän du har levt!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

294 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser