Jag har ingen erfarenhet av separett, men mycket erfarenhet av porta potti. Porta pottin känns inte som en standard för permanent bruk, utan mer som en tillfällig semesterlösning, så jag förstår att du ser efter alternativ. Jag har den lösningen i campingbussen och husvagnarna och där fungerar de perfekt. I alla fall på resande fot, då jag kan tömma tanken på bensinstationer. Men här på landet vill jag inte släppa ut kemikalier i naturen, så då gäller daglig tömning av tanken, så att jag slipper tillföra onödiga kemikalier. För min del handlar det mest bara om då gäster är här på besök, så det är inga större bekymmer.
För mer alldagligt behov, varje dag året om, behövs bättre lösningar. Antagligen har du redan skapat en bättre metod och du får gärna berätta i tråden hur det har gått.
Jag har diverse toalettlösningar vid mitt torp. Den absolut bästa är "Dass-Isak", som jag har installerat på ute-dasset. Urinseparering som gör att det aldrig luktar illa på dass. Frigolitsitsen gör att det går att använda året om. Jag trodde aldrig det innan, men det är absolut komfortabelt även vintertid. I år vill jag förbättra systemet genom att skapa ett automatiskt system där regnvatten blandas med urin och sprids i naturen. Jag hade det vid ett tidigare husvagnsboende och det fungerade perfekt.
Du kanske har din toalett inomhus och då kanske det krävs andra lösningar. Berätta gärna, så att vi andra får höra hur det har gått.