Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  dv. kochin + lohman  (läst 1343 gånger)

poonta

dv. kochin + lohman
« skrivet: 14 jun-15 kl 16:30 »
Hej.
Första inlägget, har försökt söka efter svar men utan resultat.
Har 3st lohman hönor och en dv. Kochin höna samt tupp.
Nu är det så att dv.kochin hönan har börjat ruva på både eget ägg samt ett lohman ägg.
Min fråga är således om det blir typ en dvärglohman av ena ägget? Tuppen är ju en dv.kochin.. :)

Tacksam för svar!
Mvh Pontus

Nyfikenskåne

• Skåne
SV: dv. kochin + lohman
« Svar #1 skrivet: 14 jun-15 kl 18:27 »
Jag har en sån korsning!! Mamma brun Lohman, pappa svart Dvärgkochin.
I mitt fall blev resultatet en liten svart tupp med lite blänkande bruna inslag på halsen. Han ser ut som en Dvärgkochin, men inte riktigt lika kompakt i kroppen. Det syns dock mycket väl att det finns Dvärgkochin i honom. Han har även ärvt sitt pigga, nyfikna sätt från sin far. :)

Nu vet man ju dock aldrig hur korsningshöns kommer att se ut...

Vivvi88

• Bohuslän
SV: dv. kochin + lohman
« Svar #2 skrivet: 14 jun-15 kl 18:28 »
Hejsan :) det kan med största säkerhet bli en korsning av de två, om du är säker på att tuppen kunnat befrukta ägget :p

Min kochintupp var inte populär hos mina lohman så där blev inga kycklingar gjorda. Nu har jag en sussextupp istället och låter kochinhönorna ruva deras ägg :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

605 gäster, 3 användare (1 dolda)
mulle mullvad, JoMan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser