Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Surrogatmamma  (läst 1107 gånger)

emmepemme83

Surrogatmamma
« skrivet: 08 jun-15 kl 18:50 »
Hej
Det här är mitt första inlägg här.
Tänkte bjuda på en liten historia som jag tror är utöver det vanliga.
 Har precis lyckats få fram min första kyckling som har bott i en låda i köket i två dagar. Det blev bara en men den är redan min lilla ögonsten.
Till min stora sorg var kycklingen borta idag!
Katten hade brutit sig in i buren, hela buren var stökig, locket var av och fy vad ledsen jag blev.
Gått i begravningsstämning hela eftermiddagen.
Nu i kväll kom dottern hem och hittade katten och kycklingen i hennes garderob. Lilla kissekatten har tagit hand om den ensamma kycklingen och lagt den hos sin kattunge!

Vad gör jag nu? Kycklingen är endast två dygn gammal

Vivvi88

• Bohuslän
SV: Surrogatmamma
« Svar #1 skrivet: 09 jun-15 kl 08:27 »
Jag har inte hört något liknande förut. Rent spontant tänker jag att kycklingen kan vara kvar hos katten så länge katten inte får för sig att smaka på den.
Men sen börjar jag tänka på hur kycklingen ska förstå att den ska picka och äta frön? Det kanske kommer naturligt?
Annars är jag jätteglad för din, kissekattens och kycklingens skull! :D

karsan

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 09 jun-15 kl 08:49 »
Du måste fota och skicka till diverse tidningar. En fantastiskt grej.

emmepemme83

« Svar #3 skrivet: 09 jun-15 kl 15:34 »
Jag har både filmat och fotat hehe.
De är så söta så och katten behandlar den precis som sin unge, tvättar, värmer och hämtar den när den vandrar iväg;-)
Att picka i sig mat har den redan lärt sig.jag har ställt fram lite smulor och vatten och den går och äter emellanåt:-)
Jag låter den ligga för det verkar gå bra. Väntar fler kycklingar i veckan så hoppas den kan flytta tillbaka till lådan då( om inte katten gör inbrott åh hämtar allihop!!)

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #4 skrivet: 09 jun-15 kl 22:02 »
Jag har sett flera filmer på tuben där kattor tagit hand om ankor och kycklingar.
Så helt ovanligt är det inte att sånt sker.
Var glad över det och återbörda småttingen till rätt ras när dom nya kycklingarna kommer.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 4 användare (1 dolda)
Nataks, Karlsdotter, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser