Reden till gäss

Startat av Gilbert, 29 Maj-15 kl 19:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Gilbert

Gässen känner sig trygga i socialt sällskap. De har sett husse knäppa en räv på 50 meter mitt framför näsan på dem och det känns verkligen att de känner sig trygga när jag är ute. De följer efter och ligger och myser bredvid.

prydnadsfåglar

Oj, det var en lång räv...  ;D

Gilbert

Vi har fått bebisar!!!

Hur många får vi reda på när de kommer ut, nu kläcks nog gässlingar varje dag ett par dagar.

Hanen vaktar så och jag var tvungen att titta in.

Just nu vill vi inte störa mera.

Gilbert

Honan hat varit ute med två ungar och ätit.

Småttingarna käkar gräs.

Gilbert

Härligt att se gåspar med en hel radda gulingar efter på promenad.

Gilbert

Skator skitjobbiga när det finns smått typ gässlingar. Har knäppt två närgångna idag.

Gilbert

En hona med sina gässlingar. De är fortfarande ganska beskyddande och vi vill inte vara för närgångna och störa allt för mycket. De sköter det mesta bäst själva.

Gilbert

Nu har vi sett fem bebisar!! Mums!!

Gilbert

Fler bilder på pigga gässlingar.

Gilbert

Ännu fler bilder på mina gullgrisar.

Gilbert

Mer bilder ....

Gilbert

Mer bilder ...

Gilbert

Jag och gässen kommer ofta överens när jag kommer med vatten och mat eller fyller på deras pool. Men nu har de småttingar och gåshanen som ofta äter ur min hand gjorde ett utfall mot mig när jag lekte lite med gulingarna. Jag skällde ut honom men han förstår kanske inte svordomar.
När jag satte mig ner kommer han i full fart och jag får tag om halsen på honom och talar om vad jag tycker.
Det blev lugnt ett tag och jag fortsätter med stora 120 liters baljan. Då kommer han bakifrån i en j@ fart och jag hinner flytta mig lite men blir ändå biten i häcken.
Tänk vad kaxiga och vaktiga de kan bli på bara några dagar. Jag trängde in honom i ett hörn och bar ut honom till gulingarna, då fick jag nästan hela gruppen emot mig, vilka missnöjesyttringar lixom.
Så fort jag går förbi nu så varnar han hela gänget och alla halsar tittar upp.
Har jag blivit svartlistad?

Själv är bäste dräng

Du har blivit genomskådad, han vet att du vill äta hans barn ;)

Gilbert

+32 grader, nu måste det komma lite regn och kallfronter.

Smågässen har fått ett bikupelock till pool.

Fast de dricker bara än och mommo säger ock ock vad är det där för något ..

Gilbert

Sötnosar.

Gilbert

Mera bilder.

Så fort jag kommer så hör man ett kort "kweek" vilket troligen betyder "nu kommer den där jobbige jäveln med kameran igen"...

Brådis in ...

Gilbert

Full fart ...

Gilbert

Nästa kull, en död och en nyfödd gässling. Det är en ung hona som legat och ruvat, allt där bara bonus.

Gilbert

De tre första småttingarna är en dryg vecka gamla nu och följer lätt med hela flocken på vandring i gräset.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

455 Gäster, 2 användare
Nina W, Radar