Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avskrivning samt moms jordbruksfastighet?  (läst 14654 gånger)

olivia.k

• Jämtland
SV: Avskrivning samt moms jordbruksfastighet?
« Svar #20 skrivet: 24 jun-15 kl 11:02 »
Vad heter det dokument som kapitel 15 (jord- och skogsbruk - den andra länken) ingår i?

Vet ej. Det var Ex (eller existens?) som länkade den här på alternativ för några månader sen och jag har sparat länken. Jag hittar inte heller några andra kapitel.. om man byter ut siffran 15 mot något annat i länken så hamnar man ändå på samma ställe.

Ex.

• -
SV: Avskrivning samt moms jordbruksfastighet?
« Svar #21 skrivet: 25 jun-15 kl 11:45 »
Vad heter det dokument som kapitel 15 (jord- och skogsbruk - den andra länken) ingår i?

Just den kommer från en handledning inom skatteverket från 2008. Finns även en version 2013.

Man kan googla  *Handledning för beskattning av inkomst vid 2013 års* Och där återfinns jordbruk i del 3 , kapitel 62.

Dom här handledningarna är en förenkling och förklaring av inkomstskattelagen ( IL ) som är väldigt omfattande och styr precis allt som har med skatter att göra. Så den är rätt bökig att kolla i själv. Då är handledningarna ett bra verktyg.
Kan man inte göra det med mandelmassa, så ska man låta bli.

Dela detta:

* Inloggade just nu

743 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser