Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kissar i sängen  (läst 6694 gånger)

my

  • Gäst
kissar i sängen
« skrivet: 06 apr-07 kl 01:08 »
Har en hund på snart 11 år Jag såg i kväll när jag kom hem att hon hade kissat i sängen på min sida varför

skruvmejsel

  • Gäst
Re:kissar i sängen
« Svar #1 skrivet: 06 apr-07 kl 09:40 »
din hund börjar bli gammal,musklerna blir slappare,hon orkar/kan inte hålla sig.

eller börjar hon bli senil.
det är som jag ser det ett tecken på att hon inte mår bra om hon varit rumsren innan.

A9kha

  • Inlägg: 63
Re:kissar i sängen
« Svar #2 skrivet: 06 apr-07 kl 13:31 »
Har en hund på snart 11 år Jag såg i kväll när jag kom hem att hon hade kissat i sängen på min sida varför
Din hund är gammal och musklerna börjar bli slappa och de kan då få svårt att hålla sej helt enkelt ,och det kan komma lite kiss utan att de vet det .
Tyvärr kan vi ju inte träna hundarna att gör knipövningar *S*
Det enda är att se till att de rastas oftare mindre stunder.
Om din hund verkar hängig kan det vara en inflamation
inte ovanligt så här års ,så kanske lite penicillin kan hjälpa .
Men det är ju bara du som ser hunden så är svårt att uttala sej om vad orsaken kan vara.
När jag bodde hemma hade vi en hund som kissade på allt min styvfar ställde ifrån sej och i hans säng -en liten hämndgirig vovve  ;D

filurfigur

  • Gäst
Re:kissar i sängen
« Svar #3 skrivet: 06 apr-07 kl 17:21 »
Håller med de andra som svarat. OCh om det var min hund, och det hände flera gånger skulle jag uppsöka veterinär. Det skulle jag även göra om jag märkte någon annan förändring med min hund.

Jag har en god vän, hans hund kissar i sängen på natten när han sover. Det har han gjort i flera år, och hunden är bara 7-8 år nu. De har varit hos veterinär och hunden har blivit grundligt genomsökt, men de hittade inget fysiskt fel på honom, utan sa att han antagligen inte kan hålla tätt och kontrollera den funktionen när han sover, precis som det kan vara för vissa människor. Min vän är nog oerhört tacksam för att det finns plastskydd att lägga under lakanet. Han har till och med det med sig om de reser bort och bor på hotell.  :)

Sia

  • Inlägg: 1237
    • Dalarna
Re:kissar i sängen
« Svar #4 skrivet: 07 apr-07 kl 10:29 »
jag har för mig att det ska finnas medicin även mot hundars inkontinens, fråga vet.
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

ledup

  • Inlägg: 331
Re:kissar i sängen
« Svar #5 skrivet: 07 apr-07 kl 11:24 »
Kolla ett urinprov hos veterinär hon kan ha fått urinvägsinfektion!

my

  • Gäst
Re:kissar i sängen
« Svar #6 skrivet: 07 apr-07 kl 14:54 »
Nu har det gått några dagar och hon har inte kissat något mer hemma. Visst börjar hon komma till åldern men det syns inte på henne. Hon springer efter fåren på gården som hon var valp fortfarande. Jag pratade med en hundtränare om det och hon sa att det var för hon är domenant. Så hon tror väl att hon är bossen i hemmet.

filurfigur

  • Gäst
Re:kissar i sängen
« Svar #7 skrivet: 07 apr-07 kl 15:19 »
Det är ju skillnad på att kissa för att markera och på att kissa för att man är jäkligt nödig och bara måste kissa. Och att inte kunna hålla sig eller kontrollera sig ingår i det sista alternativet.

Min ena tik kan kissmarkera om hon kommer bort och hundarna där har matskålen framme men det är tomt på mat. Annars kissar hon aldrig inne.

En kompis hanhund kissade när han var yngre på hennes nya soffa, då de hade flyttat till hus. Då var det inte så mycket kiss det handlade om, men det var ju för att markera av en eller annan anledning. Nu är han 10 år och har hjärtfel och äter mycket mediciner, och det grö att han dricker mängder med vatten och behöver kissa ofta. Han kan inte ens hålla sig 2-3 timmar nu, och det händer att han kissar inne, men då är det mitt på golvet eller på en matta och det är stora pölar. Han har helt enkelt varit så jäkla kissig av allt han druckit.

Så det är svårt att bara säga att det är si eller så, om en hund bara kissat inne, eller som i ditt fall i sängen, EN gång. Kan vara så enkelt som att hunden var förbaskat kissig bara... så har det inte hänt igen så behöver du nog inte vara orolig. Och det är ju skönt med en pigg och glad hund, trots att åldern börjar smyga sig på så sakteliga.  :)

Sia

  • Inlägg: 1237
    • Dalarna
Re:kissar i sängen
« Svar #8 skrivet: 07 apr-07 kl 22:51 »
Jag har en liten tik som revirmarkerar i våran säng, gärna där vår andra hund oftast sover, tydligen så är det rätt vanligt, men det är ingen som pratar om det, för alla vill ju ha en hund som är rumsren.. ::)
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

A9kha

  • Inlägg: 63
Re:kissar i sängen
« Svar #9 skrivet: 12 apr-07 kl 13:41 »
Hm undrar om den 11 -åriga tiken har konkurens ?
Varför skull hon annars revirmarkera ?
Ingen av mina många tikar har revirmarkerat ,vilken rang de än haft i flocken .
hanhundarna är en annan sak ;)


my

  • Gäst
Re:kissar i sängen
« Svar #10 skrivet: 12 apr-07 kl 17:26 »
Det måste vara min pojkvän som är hennes konkurant.......

A9kha

  • Inlägg: 63
Re:kissar i sängen
« Svar #11 skrivet: 12 apr-07 kl 18:12 »
Ja stackaren*s*  killen alltså  :-[
Men det kanske är så att hon ser dej som sin och vill inte dela alls.
Och då *hämnas' genom att kissa där han sover !?!
Vissa hundar tror jag visst kan räkna ut saker och ting  ;D
Men du får väl se hur hon bär sej åt när killen är där och om
det är på såna ställen han håller till som hon ska visa vem som äger stället *S*

praline1

  • Inlägg: 550
  • 100%bondmora med djur
    • Småland
Re:kissar i sängen
« Svar #12 skrivet: 12 apr-07 kl 18:54 »
min förra hund blev 16 år och de sista åren innan hon dog  när hon fick stanna hemma när vi åkte någonstans där hon inte kunde följa med gick hon upp på köksbordet och kissade för att tala om hur orättvist livet var mvh praline1
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

my

  • Gäst
Re:kissar i sängen
« Svar #13 skrivet: 12 apr-07 kl 18:56 »
Hon kissade på min sida.. Så hon tycker nog att jag ska flytta för hon har hittat sin man....

A9kha

  • Inlägg: 63
Re:kissar i sängen
« Svar #14 skrivet: 12 apr-07 kl 19:19 »
Ja det kanske är det saken gäller ,så byt sida nästa gång  ;D
Vad är det för ras du har ?
De små hundarna brukar vara värre med sånt här än de stora.
Men då har du säkert en stoooooooor hund *s*

my

  • Gäst
Re:kissar i sängen
« Svar #15 skrivet: 12 apr-07 kl 19:36 »
Stor blandras.

Sia

  • Inlägg: 1237
    • Dalarna
Re:kissar i sängen
« Svar #16 skrivet: 12 apr-07 kl 22:24 »
Ja det kanske är det saken gäller ,så byt sida nästa gång  ;D

Självklart ska du byta sida nästa gång, ingen vill ju sova i "våta fläcken"  (speciellt INTE om den är jättestor och består av kiss..)  ;D ;D
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

332 gäster, 4 användare
torpjens, ManPåGården, von tratt, GuyFromTheSky

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser