Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  maskinkläckta kycklingar  (läst 821 gånger)

juliabonde

• Halland
maskinkläckta kycklingar
« skrivet: 02 maj-15 kl 22:17 »
Jag har precis köpt hem 4 maskinkläckta Brahmakycklingar ca 2 veckor gamla. Jag har en dv.kochin med 2 kycklingar hemma och hade hoppats att hon ville adoptera de små men verkar mest vilja skydda sina. Kan hon skada de andra små om de får bo i hönshuset under en värmelampa ändå eller kommer hon bara hålla sig undan? Ska jag försöka skärma av för de 4 föräldralösa en tid och isf hur länge tror ni?

sonja på slätten

• Halland
SV: maskinkläckta kycklingar
« Svar #1 skrivet: 03 maj-15 kl 07:04 »
Du bör skärma av dem.  Kycklingmamman kan mycket väl vara dum mot dem,  så de inte får äta i fred eller får vara under lampan. Båda sakerna illa för så unga kycklingar. Hur länge är svårt att säga,   du får se hur det går och pröva dig fram. Jag tror att Brahmakycklingar är sent befjädrade, och med de kalla nätter vi har nu vore det illa om de inte hade värme.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

juliabonde

• Halland
SV: maskinkläckta kycklingar
« Svar #2 skrivet: 03 maj-15 kl 11:28 »
Okej. Ja dom har ju fjädrar eller så men måste ha sin värmelampa ett tag nu absolut. Men tror du det räcker med att sätta kompostgaller bara? Då kan ju dom gå emellan men inte hönan tänker jag. Tack för svar iaf! Är helt nybörjare på höns :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

614 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser