Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vattenläcka - sönderrostade rör - byta hela hydroforen?  (läst 5289 gånger)

andtol

• Gäst
SV: vattenläcka - sönderrostade rör - byta hela hydroforen?
« Svar #20 skrivet: 03 maj-15 kl 12:15 »
Yes! Det funkar igen!

Jag behövde bara byta en koppling för 45 kr. :)

Lite värme med värmepistolen löste problemet och det lossnade direkt utan kraft. Jag drog sönder en rörtång tidigare, så de satt bra. (Rörtång av bristande kvalite... )

Grannens stora shiftnyckel var bra. Jag behöver en likadan. Julas såg tveksamma ut i kvaliten.

Jag räfflar gängorna med en kniv så fastnar linet.

Plastslangens klämkoppling verkar läcka lite lite. Jag ska avvakta lite och se om jag behöver byta.

Tack för hjälpen alla!

andtol

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 03 maj-15 kl 12:21 »
Sexkantsnippel heter det. :)

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #22 skrivet: 03 maj-15 kl 17:04 »
Skönt!

Billigt, man har gjort det själv och man har lärt sig något på köpet. Att ha hus är en kul hobby ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

706 gäster, 1 användare
imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser