Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snabbt! Värmetak?  (läst 870 gånger)

AW

• Skåne
Snabbt! Värmetak?
« skrivet: 27 apr-15 kl 14:11 »
Jag fick tre kycklingar i kläckaren i går och nu ska de väl snart flyttas till ett eget hem. Jag har ett värmetak (http://www.hogbergaab.se/?page=product&ProductID=246) men undrar lite över temperaturen på det. Jag har satt det ganska lågt, och lagt en termometer under för att kolla tempen.
Problemet är att på golvet är det bara 32 grader, men själva taket är ju ganska rejält varmt. Någonstans däremellan är det säkert 37-38 grader, men är detta OK? Kommer kyllingarna inte att bränna hjässan på taket? Ställer jag det på högre höjd blir det ju kallare på golvet, och det är väl inte heller bra?

birg2013

• -
SV: Snabbt! Värmetak?
« Svar #1 skrivet: 27 apr-15 kl 14:28 »
Har aldrig märkt att de har bränt hjässan. Om det är för varmt under taket brukar de lägga sig med huvudet eller halva kroppen utanför.

besk

• Omplacerad Sudetskåning.
    • Skåne
SV: Snabbt! Värmetak?
« Svar #2 skrivet: 27 apr-15 kl 16:06 »
Det viktiga är att de har lagom temperatur över ryggen. Om du har 32 grader på golvet så är det helt ok.

Dela detta:

* Inloggade just nu

563 gäster, 1 användare
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser