Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vegankollektiv i Spanien  (läst 1385 gånger)

Nässla

Vegankollektiv i Spanien
« skrivet: 18 apr-15 kl 17:46 »
Jag har nu tillbringat vintern på Spanska solkusten och känner att här skulle jag gärna sluta mina dagar men min pension är för låg för att jag ska våga säga upp min lägenhet i Stockholms innerstad (med bostadsbidrag) och flytta hit. Jag fyller 69 i år och trivs med mitt singelliv men det är alltid dyrare och besvärligare att vara ensam än att ha någon att dela med. Både praktiskt och ekonomiskt. Det faktum att jag är vegan gör det också svårare att finna någon att dela med.

Nu är väl inte Alternativ något veganställe precis men jag slänger ändå ut frågan. Finns det här några vegetarianer/veganer som funderat på ett liv i solen? Ett vegokollektiv? Kanske hyra en spansk bondgård, gärna för att ta hand om övergivna djur och kanske finna någon slags utkomst. Eller hyra en stor lägenhet centralt någonstans. Jag är öppen för förslag och har inga stora krav, behöver bara till mitt uppehälle och lite extra utipåfallat, i övrigt lägga resten i en pott. Kul om något svar.
Vego - för djuren, hälsan och miljön.

Evone

• Östergötland
SV: Vegankollektiv i Spanien
« Svar #1 skrivet: 24 maj-15 kl 00:32 »
Hej, Så roligt att någon mer än jag har liknande funderingar på att bo utomlands som pensionär. Har funedringar över hur det skall gå till rent praktiskt. Jag har tittat mest på Frankrike, de har progresiv beskattning där och jag kan språket någotsånär. http://www.sparsamskatt.se/lander/

Skulle vilja bo inte alltför tungt med bestyr men att kunna odla och måla lite. Känner också att det vore trevligt att ha någon att dela med och både praktiskt och ekonomiskt. Vore intressant att höra mer om din vistelse i Spanien. Hör gärna av dig :)
« Senast ändrad: 24 maj-15 kl 13:49 av vegansoul »

-Livet-

• -
« Svar #2 skrivet: 25 maj-15 kl 20:53 »
Hej :D Jag drömmer oxå om att bo i ett varmt land, någonstans i södra Europa eller ännu närmare ekvatorn. Språket är väl något jag tänkt på och vet inte riktigt hur man ska lösa d, jag kan varken spanska grekiska eller kongolesiska, idealet vore väl att man bor med andra svenskar då eller i engelskspråkigt land, Indien kanske har funderat på Auroville en stad med 3000 men dom planerar för 50.000. Skulle villa hålla på med odling i nån form vattenmeloner gurka och kanske nån annan mat

-Livet-

• -
« Svar #3 skrivet: 05 jun-15 kl 11:42 »
Hur är det med maten i Spanien, finns det mycket vegan-mat, tänker att deras befolkning är 4 ggr så stor som sverige(47 miljoner) så alternativen borde vara större, hur är det med maten? o:)
« Senast ändrad: 05 jun-15 kl 12:00 av KimSig »

Info Dotcom

« Svar #4 skrivet: 30 jun-18 kl 13:07 »
Jag har nu tillbringat vintern på Spanska solkusten och känner att här skulle jag gärna sluta mina dagar men min pension är för låg för att jag ska våga säga upp min lägenhet i Stockholms innerstad (med bostadsbidrag) och flytta hit. Jag fyller 69 i år och trivs med mitt singelliv men det är alltid dyrare och besvärligare att vara ensam än att ha någon att dela med. Både praktiskt och ekonomiskt. Det faktum att jag är vegan gör det också svårare att finna någon att dela med.

Nu är väl inte Alternativ något veganställe precis men jag slänger ändå ut frågan. Finns det här några vegetarianer/veganer som funderat på ett liv i solen? Ett vegokollektiv? Kanske hyra en spansk bondgård, gärna för att ta hand om övergivna djur och kanske finna någon slags utkomst. Eller hyra en stor lägenhet centralt någonstans. Jag är öppen för förslag och har inga stora krav, behöver bara till mitt uppehälle och lite extra utipåfallat, i övrigt lägga resten i en pott. Kul om något svar.

Hej Nässla och Ni andra i tråden. Undrar hur det har gått? Blev enormt glad läsa detta. Precis vad jag själv har önskan om. Vill diskutera mera och mer ingående. Hoppas på svar 😊

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser