Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Efterlyses ett nytt hem och en ny livsstil  (läst 2237 gånger)

Lilla My83

• -
Efterlyses ett nytt hem och en ny livsstil
« skrivet: 18 apr-15 kl 17:39 »
Jag är en kvinna på 31 år som har drömt om att bo på ett lugnt, naturnära, minst delvis självförsörjande kollektiv alt. ekoby sedan 12 år tillbaka. Jag har ändå fastnat i ekorrhjulet i alla detta år, dock nu har det visats sig att det sättet att leva passar inte mig, och jag passar inte i sådant liv. Jag har nu varit sjukskriven pga utbrändhet sedan i somras och kommer förmodligen aldrig att gå tillbaka till mitt jobb inom vården; delvis för att jag vill inte, delvis för att jag kan inte. Jag har sett skillnaden i mig och vad som händer när jag är ute på landet. Jag vill använda den där livsglädjen och kreativitet till någonting som kan bidra båda till mer hållbart samhälle och bättre livskvalitet till individer som mår bäst av en harmonisk, naturlig livsstil, även andlig om man så vill (det vill jag i alla fall :)).
Visioner har jag alltså och de är många, men det som blir verklighet beror på vad livet har att erbjuda. Jag är öppen till alla förslag; allt från redan existerande, fungerande ekobyar till tankar och visioner från likasinnade människor, som vi kan dela med varandra och förverkliga tillsammans när tiden är mogen. Det enda begränsning jag har är min ekonomi, eftersom jag har varit långtidssjukskriven har jag ingen råd med att köpa bostadsrätt; så att kunna hyra är ett måste. Jag bor i Stockholmstrakten för tillfället men är absolut öppen för att flytta härifrån. Kom gärna med förslag, jag ser fram emot det! :)

wahlgrens

• Uppland
SV: Efterlyses ett nytt hem och en ny livsstil
« Svar #1 skrivet: 18 apr-15 kl 21:21 »
Väddö är trevligt! På alternativs facebookssida annonserar Carina Widlund...

Är du den, eller känner du någon, som vill bo på Väddö och skapa en community byggd på helhetssyn av inre och yttre växande, eko/ permakultur. Här finns en gård med 138 hektar mark, en kurslokal, en kulturlada, uppbyggnad av boende och kök för möjlighet till kurser, B&B, Cafe' mm. Marken har odlats ekologiskt under lång tid. Vi är en stiftelse som heter Livsuniversitetet och ligger strax intill kyrkan på Väddö, med fantastiskt skön natur av skog, äng och hav. Hör av dig till mig om du är intresserad

Lilla My83

• -
« Svar #2 skrivet: 07 feb-16 kl 22:15 »
Denna annons är fortfarande aktuell! Eller snarare, igen, då jag hade redan flyttat till en gård på landet men sedan visades sig att allt inte funkade som planerat. Nu har jag hamnat i Stockholm igen men har samma planer som i våras; jag vill leva som jag vill, och behöver hitta ett Hem för att kunna göra det. Ju snarare desto bättre.

För att undvika att samma problem ska upprepas vill jag förtydliga att jag är väldigt känslig person och detta måste tas till hänsyn. En lugn miljö är alltså en förutsättning att jag kan leva och arbeta med full kraft, samt en möjlighet att få dra mig undan och vara ifred när jag behöver, det behöver jag rätt ofta. Därför skulle kanske en stuga eller vagn på en gård att föredra, eller ett rum i ett lite avskilt läge i ett stort hus. Gemenskap med rätta människor är dock också lika viktigt; är du en sådan människa tveka inte att höra ifrån dig, jag ser fram emot det! :-) Även ni som har skrivit till mig förut som jag inte har svarat till, ni är välkomna att höra ifrån er igen om det är aktuellt. Jag beklagar att jag inte svarade då, trodde faktiskt att jag hade redan hittat hem och var mitt i stora förändringar så jag missade att svara totalt...

Patent Ecodoor

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 24 feb-16 kl 13:03 »
Hej !

Jag är också intresserad av både ekobyar och andlighet på hög nivå.   Söker fler vänner att dela med mej utav mej själv!
Nu bor jag i Norrland.. men är på väg att flytta...  vet bara inte var!

Patent Ecodoor

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 24 feb-16 kl 13:06 »
Hej !  Glömde lite här...   

Är även på väg utomlands.. Indien,,  med flera ställen.
skulle kunna tänka mej att starta upp en ekoby utomlands.

Men...  kan vara svårt !

else-marie

• Småland
« Svar #5 skrivet: 02 mar-16 kl 11:27 »
Hej.

Ett tips om du ska till Indien: Åk till Auroville, googla på det så får du veta mer.  Jag var där 3 mån, 2006. En intressant plats med  många visioner
som tyvärr inte har förverkligats så bra.
Varma hälsningar  Helen

Runesmith

• Övriga världen
« Svar #6 skrivet: 05 mar-16 kl 22:10 »
Se vår nya annons.  Vi vill inte heller leva alltför nära varandra hela tiden, så vi föreställa oss en plats med separata utrymmen, också dela vissa utrymmen.
Anthony Hilbert
www.runesmith.co.uk

Elin Bard

« Svar #7 skrivet: 06 mar-17 kl 19:24 »
Jag är på väg att köpa en lite gård utanför Heby, Uppland med gott om utrymmen som jag tänker mig skulle vara trevligast att driva som kollektiv. Hör av er om det skulle vara intressant.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser