Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  miniatyr-kor?  (läst 2296 gånger)

kleo_bart

• Östergötland
miniatyr-kor?
« skrivet: 31 mar-15 kl 21:10 »
Finns det någon som vet något om miniatyr-kor i Sverige? Och då menar jag riktigt små typ under en meter i mankhöjd. Finns det någon som föder upp eller har erfarenhet av detta. Vilka raser finns? /Kleo

Haglund

• Värmland
SV: miniatyr-kor?
« Svar #1 skrivet: 31 mar-15 kl 21:22 »
http://www.dexterforeningen.se/ "Korna väger ca 300 kg och är runt en meter höga"  ;D
Katt, för många Värmlandsfår och en skock höns av okänt fabrikat...

AlnöKrister

• Lycklig med fru och många barn och barnbarn
    • Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 31 mar-15 kl 21:24 »
Finns en ras som heter Dexter blir ca metern, finns några besättningar i Sverige
Äger äntligen gård med härlig hustru som är lika knäpp som mig.
Har 1 son och 3 döttrar sedan tidigare som tyvärr inte bor med mig.
3 små  killar och 2 små tjejer.

KajsaAnka

• Tramsig men seriös när det gäller skog
    • Närke
« Svar #3 skrivet: 17 feb-25 kl 10:32 »
Hej !  Vill så gärna ha en dexter för hur kul vore inte det ? Alltså man skulle vakna med ett skratt varje morgon  ☺️. Annars Jersey ko ?  De har gott rykte och är små oxå. De gamla svenska raserna som rödkulla, det har funnits så många olika härdigiga raser som är borta nu. De var små. Fjäll ko måste väl finnas små ? Tycker man alltså. Ursäkta om kom bort ifrån ämnet men ja vem vill inte ha en Dexter 😊

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser