Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  behöver tips på hartslösare  (läst 3052 gånger)

Sågaren

• Medelpad
behöver tips på hartslösare
« skrivet: 10 mar-15 kl 15:09 »
Skulle behöva tips på ett bra hartslösningsmedel och vart man kan köpa detta online
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

ärt

• Halland
    • www.lillanabben.se
SV: behöver tips på hartslösare
« Svar #1 skrivet: 10 mar-15 kl 15:20 »
 vad ska du ha de till? ta bort el lägga på? värme löser endel el rättare smälter.
 Smör kan funka,  aceton ......
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #2 skrivet: 10 mar-15 kl 16:36 »
Det finns ju många olika slags hartser. En hel del av dem löser sig i etanol och andra polära kolväten, det kan också fungera med t ex varm vattenlösning av diskmedel, tvål eller såpa. Men vad som är mest praktiskt beror såklart på var syftet är. Om man ska tvätta bort hartset från händer eller andra ställen där man inte vill ha det, om man ska lösa upp det för att tillverka fernissa, eller om det rör sig om något helt annat.

TW

• Finland
« Svar #3 skrivet: 21 mar-15 kl 10:44 »
Vad är det för ändamål du skall ha det till?

Jag har konstaterat att denaturerad sprit på en trasselsudd eller pappershanduk fungerar bra att putsa kåda av snickerimaskiner med. Det använder jag alltid då jag byter bett i hyvelkuttern.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Dela detta:

* Inloggade just nu

505 gäster, 1 användare
haakonkarlsson

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser