Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingfoder  (läst 1599 gånger)

Maissan

• Södermanland
Kycklingfoder
« skrivet: 21 feb-15 kl 19:18 »
Har fått ett återfall med att kläcka fram kycklingar igen, efter ett uppehåll på 10 år. Upptäcker nu att det inte finns någe "finmalet" foder längre att köpa. Samma grova struktur i alla säckar oavsett ålder. Minns att det var en del kycklingar som åt dåligt om fodret var grovt. Ska jag behöva ta fram matberedaren eller har ni råd? Vet ni om det finns någon leverantör som fortfarande har i mjölform?

Jogar

• -
SV: Kycklingfoder
« Svar #1 skrivet: 21 feb-15 kl 19:58 »
Granngårdens "Start" har funkar för mina kycklingar

Maissan

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 21 feb-15 kl 20:04 »
Men det är väl också krossad pellets?

sonja på slätten

• Halland
« Svar #3 skrivet: 21 feb-15 kl 20:24 »
Pelletkross går utmärkt.  Även mycket små kycklingar som mina dvärgkochin äter det utan  minsta problem,  ja de äter faktiskt också hela pellets av sorten Maxi, utom de allra längsta.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 2 användare
torbjorn, Jonas_

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser