Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rödlökschutney  (läst 1634 gånger)

LimJans

• Dalarna
Rödlökschutney
« skrivet: 21 feb-15 kl 15:06 »
Förra helgen var vi och åt alla hjärtans dags-middag på en mysig restaurang som även har en delikatess-avdelning. Där köpte jag jättegod rödlökschutney  :D

Problemet är att burkens innehåll har försvunnit i rasande takt och jag undrar därför om någon har tips på hur man kokar egen? Innehållsförteckningen är kort, rödlök, svartvinbärsjuice, rödvinsvinäger, lite pektin och svartpeppar typ.

kurt

SV: Rödlökschutney
« Svar #1 skrivet: 21 feb-15 kl 16:15 »
Sök efter recept på rödlöksmarmelad, det är nog ett vanligare namn på det

LimJans

• Dalarna
SV: Rödlökschutney
« Svar #2 skrivet: 13 apr-15 kl 20:40 »
Gjorde en improviserad grej idag, jag tror att det blev bra. :) Två rödlökar som strimlades tunt på mandolinen och fick svettas i lite rapsolja. På med svartvinbärssaft (koncentrerad) och en klick honung. Låt småkoka tills det tjocknar, smaka av med salt, vinäger och ev- mer honung och lite peppar.
Det skulle väl ha varit rödvinsvinäger, men det hade jag ingen så det fick bli vit. Sen hade jag i en slatt crema di balsamico också.

Dela detta:

* Inloggade just nu

464 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser