Odla egen sättlök från frö

Startat av kobbe, 31 Jan-15 kl 14:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

kobbe

Sen ett par år tillbaka odlar jag egen sättlök från frö. Delar gärna med mig av mina erfarenheter!
http://www.ekoplantan.se/kolla-lokforradet/
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

mmeo

Jag har följt dina tidigare inlägg om sättlöksodling och det är jättekul att du delar med dig! Visst var det så att du inte hade problem med att löken gick i blom när du lagrade den varmare över vintern? Det ska bli intressant och se om även den här metoden ger samma fina resultat.

Jag är förresten väldigt förtjust i din blogg överhuvudtaget! Väldigt inspirerande och matnyttiga inlägg tycker jag.  :)

kobbe

Tack, kul att höra att du gillar bloggen!

Jag har inte haft problem med att löken gått i blom. Vet inte om det beror på "värmebehandlingen" men det ska bli roligt att se hur det blir med den här varianten, som är lite mer kylig. Fortsättning följer  :)
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

342 Gäster, 2 användare
EternalSpiritualFittness, Berberis