Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vedtofflor?  (läst 1856 gånger)

MagnusH

• Västergötland
Vedtofflor?
« skrivet: 16 jan-15 kl 04:57 »
Har tröttnat på träskorna när jag skall hämta ved (man vrickar fötterna, halkar och så läcker de), vad har ni när in skall ut en snabbsväng och det är blött och halt? Avklippta gummistövlar?

Man skall kunna ta av och på utan att använda händerna, de skall tåla fukt och helst inte så halkiga.

Rubensgården

• Gäst
SV: Vedtofflor?
« Svar #1 skrivet: 16 jan-15 kl 06:26 »
Pensionerade stövlar funkar. Skaften kan man ha till annat.

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 16 jan-15 kl 10:10 »
Så kallade "foppatofflor"?

DennisCA

• Finland
« Svar #3 skrivet: 16 jan-15 kl 10:16 »
Jag använder nog bara stövlarna, kanske mina nokia stövlar är bättre gjorda (17 år och ser nya ut) men jag bara viker byxbenet och stoppar in, behöver inte använda två händer.

Nina W

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 16 jan-15 kl 11:10 »
Jag har ett par låga tretornstövlar med vida skaft som är lätta att trampa i och ur, dom tar jag oftast på vintern. Annars sandaler eller vad som helst. Jag stabila leder så jag behöver inte vara så hemskt rädd om mig, jag tål att halka.

kurt

« Svar #5 skrivet: 16 jan-15 kl 11:53 »
Arbetsskor (med tåskydd) och kardborrebindning, går mycket fort att ta av och på

MagnusH

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 16 jan-15 kl 13:56 »
Arbetsskor (med tåskydd) och kardborrebindning, går mycket fort att ta av och på

Fixar du det utan händer?

Nuffield

• Västerbotten
« Svar #7 skrivet: 16 jan-15 kl 18:20 »
Jag har ett par gamla arbetsskor som jag trampat ner bakkanten på. Perfekta tofflor som man bara sticker in fötterna i :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

674 gäster, 2 användare
kaninohöns, Angelkott

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser