Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Åkgäsklippare strular  (läst 2688 gånger)

magnus_s

  • Inlägg: 41
    • Östergötland
Åkgäsklippare strular
« skrivet: 15 jan-15 kl 19:35 »
Har en åkgräsklippare som jag tänkte börja se över nu.
Problemet uppstår när jag ska starta, vrider jag på nyckeln så går den runt men tungt. Trotts att jag har ''malla'' i batteriet.
Den går jätte tungt när jag vrider runt plus att klippaggregat och allt snurrar även det trotts att det inte är aktiverat med spaken.
Och om jag snurrar knivarna för hand under så kan man snurra ett varv sedan som hugger det tag och slirar men släpper sedan och då går det snurra ett varv igen osv..

Någon klok människa som har en ide vad det kan vara?
Klipparen i frågan är en Husqvarna Rider 850-12 (elstart)
Med vänlig hälsning Magnus

Hönsmamman

  • Inlägg: 175
    • Södermanland
SV: Åkgäsklippare strular
« Svar #1 skrivet: 15 jan-15 kl 21:02 »
För kort rem eller fel på spännrullen skulle jag tro.Går den snabbare på starten om du plockar bort remmen (remmarna).
Mvh anders

magnus_s

  • Inlägg: 41
    • Östergötland
SV: Åkgäsklippare strular
« Svar #2 skrivet: 17 jan-15 kl 16:55 »
För kort rem eller fel på spännrullen skulle jag tro.Går den snabbare på starten om du plockar bort remmen (remmarna).
Mvh anders

Tog bort remmen som går till klippaggregatet och den går genast lättare runt på starten så de borde väl vara så enkelt att remmen som satt är för kort ???

Hönsmamman

  • Inlägg: 175
    • Södermanland
SV: Åkgäsklippare strular
« Svar #3 skrivet: 17 jan-15 kl 20:31 »
Ja antingen för kort eller fel rem ,det borde vara en rem som är belagd med väv för att den ska släppa taget om remskivorna när den inte är inkopplad.
Är den för lång vill dom ramla ur remskivan när den inte är inkopplad (spänd)
Mvh anders


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

396 gäster, 5 användare (1 dolda)
javill, Erik Forsman, Rosanne, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser