Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Kollektivet Ekudden söker ny kompis i vår!  (läst 1866 gånger)

Joppe

• Småland
Småland Kollektivet Ekudden söker ny kompis i vår!
« skrivet: 15 jan-15 kl 11:31 »
Kollektivet Ekudden, strax norr om Älmhult, kommer att ha ett rum ledigt från och med april. Vi har hittat flera sköna kollektivister och nya vänner här, så nu gör vi ett nytt försök!

FINNES: Enormt kråkslott från 20-talet (450 kvadrat och 13 rum i tre våningar) mitt i ett naturreservat på en udde ute i sjön Möckeln norr om Älmhult. Huset ligger ensamt vid vägs ände omgivet av gudomligt vacker öppen ekskog och sjön på tre sidor. Pendlingsmöjligheter till Älmhult, Växjö, Ljungby, Hässleholm etc... Underbara grannar. Lite odlingar och ytterligare odlingsmöjligheter. Stall och paddock för eventuell häst. Egen sandstrand. Kanot. Vackert växthus. Vävstol. Surfbräda.

SÖKES: Ny kompis som vill flytta in när My och Flippen går vidare till nya äventyr i mars.

FINNES OCKSÅ: Redan bofasta kompisar i form av Jenny, Calle, Eva, Niklas och Jonatan samt hunden Bob, katten Toffel-Otto, hönsen Rasputin, Gorbatjov, Madame de Pompadour, Maggie Thatcher, Fidel och Mcgonagall, myskankorna Putin och Rambo och så förstås husspöket Torkel och poltergeisten Marianne. Ett antal kollektivister emeritus som dyker upp med jämna mellanrum. En träörn som heter Björn. En mysig stämning. Hemmagjord rödbetslikör.

KRÄVES: En hyra på omkring 2 500 kronor i månaden inklusive el, diskmedel, dasspapper, sop- och slamtömning och en hel del annat. Vi är på pappret ganska självständiga och var och en har sin egen ekonomi, sin egen mat och sitt eget liv. Men det hindrar inte att vi ofta äter tillsammans eller spenderar långa kvällar på verandan, vid sjön, i soffan, vid spelbordet eller i ateljen.

SUGEN? Hör av dig! Jonatan: 0703-982616. Eva: 0706-432504
« Senast ändrad: 15 jan-15 kl 11:42 av Joppe »

Joppe

• Småland
SV: Kollektivet Ekudden söker ny kompis i vår!
« Svar #1 skrivet: 14 mar-15 kl 21:06 »
Bump!

Dela detta:

* Inloggade just nu

300 gäster, 4 användare
fraxinus80, statustrött, Friden fri, Earthbridge

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser