Hm...
Eftersom det handlar om gryta/soppa så är det vätskerikt. Så jag är inte särskilt orolig för frysbränna. Sedan handlar det om mat som jag äter upp hyfsat snabbt. Vardagsmat, inte helgmat. Eventuellt skulle man kunna spraya på lite vatten som bildar en frusen "glace" för att skydda lite extra om man vill kunna frysa in längre.
Jag har inte så många glasspaket eller bregott-askar. Inte heller särskilt många mjölkpaket, även om det kanske skulle vara mest rimligt.
Den frusna grytan fastnar stenhårt i de plastburkar jag har testat med. Skulle kanske gå att tina lite och sedan ta ut, men det blir extra jobb och inte bra att frysa/tina/frysa.
Silikonformar hade varit bra, om de funnits i lagom storlek. Men förmodligen skulle man behöva så många att även det blir dyrt.
Det hade varit intressant om man kunde frysa i "limpor" motsvarande mjölkkartonger och skära upp i puckar innan det frusit helt.
Kanske frysa i ett uppskuret rör, med spännband runt, och sedan ta ut och kapa upp till puckar med en såg?

Eller en sockerkaksform/långpanna med mellanväggar?