Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag, mina två arbetshästar och en liten glad hund behöver någonstans att bo  (läst 1631 gånger)

Tumnus

• Västergötland
Hej,
Jag söker en plats där mina hästar kan få en fin hage och en bra ligghall att vara i( jag kan bygga en själv om det behövs).
Och för egen del saknar jag ett socialt sammanhang där jag passar in. Det är för ensligt här.

Jag har två hästar och kan hjälpa till lite med skogs eller jorbruksarbete.
Själv har jag tidigare varit ingenjör, men flyttat ut på landet för friheten. Numera jobbar jag i äldrevården och trivs med det. Men inget är hugget i sten. Jag kan jobba med annat också.
Jag har lite redskap och har även byggt en vagn jag kan bo i.

Jag är en aning introvert, men tycker om människor och håller lite på med teater. Jag skulle vilja ta sånglektioner, men har inte hittat det här.
Annars tycker jag om friluftsliv, slöjd och hantverk och drömmer om att göra längre resor med häst och vagn.
Nu bor jag in Ulricehamn, men jag kan tänka mig att flytta rätt långt, bara inte för nära Stockholm.
Hälsningar,
Pontus

Juniperus

• Gäst
Hej Pontus!

På min gård i Södra Lappland är du välkommen. Det finns inget stall och ingen hage men det finns gott om betesmark. Ett socialt sammanhang börjar växa fram men det tar tid att finna en bra grupp, just nu är vi tre som bor där men det är mycket möjligt att en kommer lämna snart.

Vi har ingen elektricitet, läs gärna mer på länken som jag har som signatur.

Tumnus

• Västergötland
Hej igen,
Vi skulle verkligen behöva flytta nu, men jag har min älskade teatergrupp i Jönköping. Är det ingen som har ett par hektar betesmark, eller plats för två snälla hästar i en flock, nära Jönköping eller Ulricehamn? Min vagn ser lite ut som en cirkusvagn.
Jag funderar på att plugga vidare i höst

Angertuva

Hej Pontus! Grimhild här! jag som hade hästen Ramund som är pappa till Bellas "föl" fast det har ju några år nu på nacken.
Du var här och hälsade på en gång också. Det flyttade precis in två hästar här, men om du vill kan jag be Henrik höra med sin syster som har ett litet stall i Hössna utanför Ulricehamn på sitt torp ställe.
Ha det gott! å  sköt om er!

Hej Pontus!

På min gård i Södra Lappland är du välkommen. Det finns inget stall och ingen hage men det finns gott om betesmark. Ett socialt sammanhang börjar växa fram men det tar tid att finna en bra grupp, just nu är vi tre som bor där men det är mycket möjligt att en kommer lämna snart. Har du noget personlig kontakt  og er der fortsat plads på din gård?

Vi har ingen elektricitet, läs gärna mer på länken som jag har som signatur.

Dela detta:

* Inloggade just nu

120 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser