Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Omröstning

Jag har taggtrådsstängsel som ska bytas ut
1 (20%)
Jag har redan bytt bort och ersatt
3 (60%)
Jag ska ersätta men mot annan typ av stängsel utan metalltråd
0 (0%)
Nej, taggtråden är så dålig så den ska bort iallafall
1 (20%)

Antal personer som röstat: 4

Omröstningen har avslutats: 23 dec-14 kl 18:45

Författare Ämne:  Taggtråd  (läst 2375 gånger)

Björkris

• Gäst
Taggtråd
« skrivet: 13 dec-14 kl 18:45 »
Har ni befintlig tråd med taggar. Både staket och tråd är i bra skick men ni vill helst ha taggfritt.

jörmundur

• Medelpad
SV: Taggtråd
« Svar #1 skrivet: 28 dec-14 kl 09:13 »
i mitt tycke är taggtråd helt värdelös! vill djuren ut så spelar det ingen roll hur man än stänger, o när de väl sticker så blir de bara skadade extra mycket om det är taggtråd, juver är speciellt utsatta o känsliga vad kostar inte vetrinären då?.har du dessutom får så kan de fastna ordentligt o alldrig komma loss, i norge fick i patrullera i skogarna var o varannan dag för att se till att inte något får fastnat i skiten ock vi hittade ett par som nog hade svultit ihjäl om vi inte hittat dom i tid. att skära loss ett sprattlande får som är helt inbakad i taggtråd är också ett rent helvete som man inte har tid med egentligen de är också ett helvete att hålla på med rent praktiskt tycker jag o fastnar överallt.

en av mina lärare rev ut ett av sina ögon också på skiten när han som barn skulle krypa under en sådan tråd, tragiskt.

här i norrland är det extremt sällan man ser taggtråd nu för tiden men i södra sverige är de vanligare ock jag kan inte förstå varför för det finns inget positivt med taggtråd alls! man bara skjuter sig i foten!

Nej vanlig järntråd med ström på är billigare på flera sätt ock enklare!
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

jörmundur

• Medelpad
« Svar #2 skrivet: 28 dec-14 kl 09:18 »
bästa sättet att plocka ner taggtråd är att ha en knipex avbitare o klippa av i småbitar som man slänger i en tunna o kör på tippen. gör man långa bitar o rullar upptråden kan änden slå upp som en skorpion ock skada en, så då måste man vika alla ändar så de inte blir vassa o farliga.
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 28 dec-14 kl 12:28 »
Här ligger det överväxt och kvarlämnat i kanterna på var och varannan liten lycka. Inte min mark, men jag tar lite då och då för det är ett otyg. Har siktet inställt till våren på ett parti där stolparna finns kvar. Avbitare och majbrasa där jag eldar spikbrädor.

Ett svart får

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 28 dec-14 kl 15:28 »
De snåla torparna som hade mitt ställe på fyrtiotalet använde inte stolpar till sin taggtråd, de spikade den i träden i skogsbrynet istället. De träden är idag stora granar som är fulla av taggtråd i den nedre delen där man skall göra fällhugg och är "överallt" med sågen  ::) Ibland sticker tråden ur träden så man ser var den är, ibland är det stumpar som är helt inväxta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

609 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser