i mitt tycke är taggtråd helt värdelös! vill djuren ut så spelar det ingen roll hur man än stänger, o när de väl sticker så blir de bara skadade extra mycket om det är taggtråd, juver är speciellt utsatta o känsliga vad kostar inte vetrinären då?.har du dessutom får så kan de fastna ordentligt o alldrig komma loss, i norge fick i patrullera i skogarna var o varannan dag för att se till att inte något får fastnat i skiten ock vi hittade ett par som nog hade svultit ihjäl om vi inte hittat dom i tid. att skära loss ett sprattlande får som är helt inbakad i taggtråd är också ett rent helvete som man inte har tid med egentligen de är också ett helvete att hålla på med rent praktiskt tycker jag o fastnar överallt.
en av mina lärare rev ut ett av sina ögon också på skiten när han som barn skulle krypa under en sådan tråd, tragiskt.
här i norrland är det extremt sällan man ser taggtråd nu för tiden men i södra sverige är de vanligare ock jag kan inte förstå varför för det finns inget positivt med taggtråd alls! man bara skjuter sig i foten!
Nej vanlig järntråd med ström på är billigare på flera sätt ock enklare!