Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tänk att vara ekonomiskt oberoende...  (läst 16691 gånger)

mitt ljuva hem

• Gäst
SV: Tänk att vara ekonomiskt oberoende...
« Svar #40 skrivet: 02 jul-08 kl 11:47 »
Varför tillsatser säger hon som handlar Eldorado köttbullar och talar sig varm för att handla billigaste märkena....  haha:)
ska tala om för dig att det ärinte de billigaste märkena som har mest tilsattser i sig..kolla själv..scan är värst.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #41 skrivet: 02 jul-08 kl 11:51 »
ska tala om för dig att det ärinte de billigaste märkena som har mest tilsattser i sig..kolla själv..scan är värst.

Nej, de billigare märken innehåller inte ens kött så då behövs inga tillsatser heller.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

leinad

« Svar #42 skrivet: 02 jul-08 kl 12:07 »
mitt ljuva hem>> Såg att du skrev i en annan tråd att Petter levde alternativt! Jag håller med.... Det roliga är att du i andra trådar skrivit och ifrågasatt om man måste bo på landet och odla sin mat för att vara alternativ och påstått att du är lika alternativ. :) Förklaring tack?

Visst kan jag hålla med om att du är alternativ, men inte i den bemärkelse som menas på detta forum.

En annan fråga apropå en helt annan sak, har ud några kompisar i ditt privat liv eller är dit umgänge begränsat till sambon och svärisarna?

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #43 skrivet: 02 jul-08 kl 13:30 »
Nu är du defenetivt helt ute och reser ska jag be att få tala om för dig, scan är det märke som i synnerhet satsat på att tillverka produkter av rena råvaror, som inte tillsätter varken monosodiumglutamat eller vassle i bland annat sina falukorvar, grillkorvar och leverpastejer och det borde jag veta som inte kan äta nåt annat och som lusläser varenda innehållförteckning när jag handlar. Varenda en!

Dessutom äger min yngste bror en styckningfirma som bland annat levererar till Scan och även han bekräftar deras höga krav på rena råvaror och noll tillsatser.

Tycker jag du ska ha läsa innehållsföreteckningarna lite noggrannare innan du yttrar dig nästa gång.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

leinad

« Svar #44 skrivet: 02 jul-08 kl 13:40 »
kimma>> Du vet väl att mitt ljuva hem inte kan ha fel.... ;) Föresten så var det nån som frågade var hon hållit hus när hon går udner jorden här. Jag har iallafall sett henne inne på familjelivs forum... man behöver ju typ bara ramla in i en tråd där hon skrivit så ser man ju direkt vem hon är.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #45 skrivet: 02 jul-08 kl 13:41 »
kimma>> Du vet väl att mitt ljuva hem inte kan ha fel.... ;) Föresten så var det nån som frågade var hon hållit hus när hon går udner jorden här. Jag har iallafall sett henne inne på familjelivs forum... man behöver ju typ bara ramla in i en tråd där hon skrivit så ser man ju direkt vem hon är.

Huga, då ska jag nog snarligen avregga mig där.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Tuttan

« Svar #46 skrivet: 02 jul-08 kl 15:38 »
Huga!!!!!

Då vill jag veta var på detta forum. Jag har precis reggat mig där för att få lite support i min graviditet. Vill inte stöta på denna förnumstiga dam där. Föressten vad skall hon där och göra. Det är ett ställe med dem som har familj och BARN och sådana tycker ju hon är till besvär och ekonomiskt betungande.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #47 skrivet: 02 jul-08 kl 16:05 »
Huga!!!!!

Då vill jag veta var på detta forum. Jag har precis reggat mig där för att få lite support i min graviditet. Vill inte stöta på denna förnumstiga dam där. Föressten vad skall hon där och göra. Det är ett ställe med dem som har familj och BARN och sådana tycker ju hon är till besvär och ekonomiskt betungande.
Jag undrar detsamma ???

fyrdörrarsstolpe

• Gäst
« Svar #48 skrivet: 02 jul-08 kl 16:20 »
Huga!!!!!

passa dig tuttan... jag är också reggad där.. o ja anses här som dåligt sälskap..en del säger stolle.. där är mitt nick  anette i buggaryd.  så keep the disans gumman..

Tuttan

« Svar #49 skrivet: 02 jul-08 kl 18:05 »
Ha ha

Stollar och tokiga människor gillar jag ;D
Men inte sådana som ständigt skall omvända mig för att deras tro är den enda rätta.
lät lite religiöst där :)

Som sagt jag är ganska ny här men det första jag stött på är denna människa som tror att hon har det ultimata receptet för hur man ska leva. Alla är olika.

orkidea

• Gäst
« Svar #50 skrivet: 02 jul-08 kl 23:14 »
Oj är ju ny här men värst vad det går hett till på denna tråd!

anette i bugared

• -
« Svar #51 skrivet: 02 jul-08 kl 23:18 »
Låt dig nu inte skrämmas av tonen i just denna tråden. Det finns visserligen stollar och vansinnigt sjuka människor här, men man vänjer sig (oftast) och mitt i galenskapen hittar man en och annan sund tanke ::) ;D ;D.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #52 skrivet: 03 jul-08 kl 08:14 »
Låt dig nu inte skrämmas av tonen i just denna tråden. Det finns visserligen stollar och vansinnigt sjuka människor här, men man vänjer sig (oftast) och mitt i galenskapen hittar man en och annan sund tanke ::) ;D ;D.

faktiskt..håller med Anette, överlag är detta ett superställe och jag skulle inte byta forum för allt smör i småland men vissa trådar alt. medlemmar tenderar att bli lite myckna i perioder  ;)

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #53 skrivet: 03 jul-08 kl 08:30 »
faktiskt..håller med Anette, överlag är detta ett superställe och jag skulle inte byta forum för allt smör i småland men vissa trådar alt. medlemmar tenderar att bli lite myckna i perioder  ;)

Precis så, sedan har ju visa av oss sina käpphästar som de aldrig släpper. Jag till exempel rackar ner på alternativmedicin och antroposofer. Men det kan du ta för vad det är, nämligen folkbildning.
« Senast ändrad: 03 jul-08 kl 08:46 av take »

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #54 skrivet: 03 jul-08 kl 08:50 »
Precis så, sedan har ju visa av oss sina käpphästar som de aldrig släpper. Jag till exempel rackar ner på alternativmedicin och antroposofer. Men det kan du ta för vad det är, nämligen folkbildning.

Det är ju det som gör det så intressant att vara här, det finns så många personligheter men framförallt är det oftast en skön stämning här, tonen är hjärtlig och det är nära till skratt och det är väl de främsta anledningarna till att jag återkommer iaf.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #55 skrivet: 03 jul-08 kl 15:09 »

Äsch, du har bara råkat komma in mitt i värsta kalabaliken! Det lugnar snart ner sig - till nästa gång.... ;D
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #56 skrivet: 03 jul-08 kl 15:19 »
nu är det ju så leinad att jag inte är medlem på familjeliv längre,men när jag va det för kanske 1-2månader sedan så kunde du nog hitta mig bland ekonomi trådarna,men som sagt, jag är inte medlem där längre, för man får ju inte leva som jag gör uppenbarligen, folk är bara otrevliga och kan inte en ta att en person har en annan åsikt,eller lever ett annat liv.
det finns inget rätt eller fel.
det som är rätt för en person är fel för en annan.
det finns alltid folk som är utav en annan åsikt,men man behöver inte snacka skit om den personen för det.
som händer allt för ofta här tyvärr,oftast om mig. :-\
dessutom verkar ni tro att allt man skriver på internet är sant.... ;)
« Senast ändrad: 03 jul-08 kl 15:21 av mitt ljuva hem »

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #57 skrivet: 03 jul-08 kl 15:29 »
nu är det ju så leinad att jag inte är medlem på familjeliv längre,men när jag va det för kanske 1-2månader sedan så kunde du nog hitta mig bland ekonomi trådarna,men som sagt, jag är inte medlem där längre, för man får ju inte leva som jag gör uppenbarligen, folk är bara otrevliga och kan inte en ta att en person har en annan åsikt,eller lever ett annat liv.
det finns inget rätt eller fel.
det som är rätt för en person är fel för en annan.
När det gäller sätt att leva så gäller det säkert, visa trivs i stan och andra på landet. Jag är väldigt glad att 80% av sveriges befolkning väljer att knykla ihop sig i några få städer. Annars hadde landet varit ganska trångt.
Citera
det finns alltid folk som är utav en annan åsikt,men man behöver inte snacka skit om den personen för det.
som händer allt för ofta här tyvärr,oftast om mig. :-\
Det beror på hur personen ifråga lägger fram saker och ting. Om du beskyller folk för att inte leva alternativt för att de behöver utfodra ett halvt kompanie eller en mindre harem så kan man räkna med att vissa lyfter taggarna.
Citera
dessutom verkar ni tro att allt man skriver på internet är sant.... ;)
Det blir liksom väldigt svårt att diskutera att man dessutom ska ta i beräkning att folk ljuger en rakt upp i ansiktet.

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #58 skrivet: 03 jul-08 kl 15:41 »
När det gäller sätt att leva så gäller det säkert, visa trivs i stan och andra på landet. Jag är väldigt glad att 80% av sveriges befolkning väljer att knykla ihop sig i några få städer. Annars hadde landet varit ganska trångt.Det beror på hur personen ifråga lägger fram saker och ting. Om du beskyller folk för att inte leva alternativt för att de behöver utfodra ett halvt kompanie eller en mindre harem så kan man räkna med att vissa lyfter taggarna.Det blir liksom väldigt svårt att diskutera att man dessutom ska ta i beräkning att folk ljuger en rakt upp i ansiktet.

Amen to that :)!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

mitt ljuva hem

• Gäst
« Svar #59 skrivet: 03 jul-08 kl 16:03 »
När det gäller sätt att leva så gäller det säkert, visa trivs i stan och andra på landet. Jag är väldigt glad att 80% av sveriges befolkning väljer att knykla ihop sig i några få städer. Annars hadde landet varit ganska trångt.Det beror på hur personen ifråga lägger fram saker och ting. Om du beskyller folk för att inte leva alternativt för att de behöver utfodra ett halvt kompanie eller en mindre harem så kan man räkna med att vissa lyfter taggarna.Det blir liksom väldigt svårt att diskutera att man dessutom ska ta i beräkning att folk ljuger en rakt upp i ansiktet.

men ni beskyller ju mig för att inte ens försöka leva alternativt! och det gör jag visst-på mitt sätt.
mitt sätt att vara alternativ på är inte samma som ditt sätt,det har vi ju diskuterat innan.

det jag inte förstår är hur ni tänker.
att ha många barn kostar oavsett om man bor i stan eller på lanet.
att köra bil kostar oavsett om du bor i stan eller på landet.

jag har försökt att vara alternativ-men fick då mothugg från folk att jag va för snål mot mig själv- att jag måste unna mig saker.
men för mig behövs inga dyra kläder,dyra väskor,gå på krogen osv...
så nu har jag köpt 2st tröjor för 400kr och igår köpte jag shorts för 200kr.

alternativ för mig är:
att baka så mycket som möjligt själv-istället för att köpa.
att inte ha så mycket prylar-som kommer in genom "mer är bättre dörren"-jag vill ha enkelhet.
ha en bra basgarderob med få plagg som alla funkar tilsammans-istället för en massa kläder.
äta gott och nyttigt,billigt och svenskt. - äter mycket morötter,potatis,grönsaker,frukt,nötter,frön,ägg.

min tanke är:
frivillig enkelhet. http://www.frivilligenkelhet.nu/

Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 7 användare (1 dolda)
skogskälla, Stengrim, Tiomilaskogen, Bokohammare, drengen, Wes Jr

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser